Friske garagen op

Søger lidt sparring til årets vinterprojekt.
Jeg har en garage jeg ønsker at friske lidt, både vægge og gulv, men også på sigt bygge et lækkert værksted op. Garagen bliver brugt til opbevaring, ingen bil og ellers små projekter hvis der skal bygges lidt med træ. Garagen er ikke fugtig og bliver heller ikke opvarmet (på trods af radiator). 

Indvendige mål er: 
310 bredde
750 længde
215 højde

Planen er følgende:
1. Gulvet skal være pænt, glat og lyst (lysegråt eller hvidt).
- I gulvet (se billede) er der en fræsning ca. 2cm dyb, denne ville jeg spartle op (men med hvad?), derefter ville jeg leje en betonsliber og slibe hele gulvet ned. Betongulvet er i ret god form og uden store ujævnheder.
Jeg overvejede Epoxy, men kan læse mig frem til at arbejdstemperaturen skal være over 10 grader, jeg tvivler på at jeg når det inden temperaturen falder der under. Læste at en omgang betonmaling også kunne blive fint, det kræver dog samme temperatur. Nogen forslag fra de kloge herinde?

2. Væggene skal være hvide og uden for mange spor af samlinger osv.
- Jeg har læst mig frem til at OSB-3 plader ville være en fin løsning, men er i tvivl om jeg bare må skrue dem direkte på gasbetonen mht. fugt osv. Er ikke interesseret i at isolerer garagen da der kun vil være "korte" ophold derinde.

Gode råd modtages med kyshånd :-)
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også