Puds på forskellige underlag? Renopeter 11 30-10-2023 11:46 Vi har pillet tapet ned i entré og baggang. Under sidder der både mørtel, gipspuds og meget blankt malede vægge. I resten af huset er der pudsede eller vandskurede vægge. Hvad ville I putte på af overflade her, hvis udtrykket skal være det samme? 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
chrisbo 187 8700 30-10-2023 12:23 Jeg vil ridse overfladen let på kryds og tværs med et sømbræt så mørtlen har nogle fordybninger at binde fast i, lidt ligesom når man sliber før maling og så påføre weber 280 hæftemørtel. Det kan blandes tyndt op så du får en vælling og så rul det på med en langhåret malerrulle. Hæftemørtlen fåes i hvid og grå hvor den grå er billigst.
Renopeter Trådstarter 11 30-10-2023 13:05 Havde også tænkt på hæftemørtel, men var i tvivl om hvordan den malede overflade ville tage i mod, fordi den er så blank. Maler man så direkte på hæftemørtlen, eller skal der forankringsgrunder på? Eller puds og så grunder før maling?
ev elmand 30565 7480 31-10-2023 17:22 Efter at du har ridset overfladen grundig op, så kommer hæftemørtel. Men jeg ville nok hugge det af så du har en ensartet overflade på alle vægge.Du kan ikke få overflade der samtidig ligner puds og vandskuring Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
GDS-manden 211 1620 31-10-2023 19:17 Det blanke er gammel oliemaling. Vedhæftningen på det er elendig - har selv gjort et forsøg i sommer.Jeg endte selv med at køre det over med korn 40 på giraffen, og efterfølgende rullespartel
LDS Tip Automatisk tip Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her