Hvad filan gør jeg her ?

Hvad filan gør jeg her ?

Min vaske maskine er tilkoblet en box hvori der er ledninger til el varmen men nu er der opstået en kort slutning og da jeg ikke har andre mulighed for varme huset op hvad gør jeg så ?

Kan jeg sætte noget Isoleringsbånd på, muligvis en krympeflex på og en ny samlemuffe ? Eller skal jeg klippe det nøgne ledning af ? 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden   

Ja klip de sorte ledninger over, der hvor der er frisk yderkappe, afisoler, og på med en ny samlemuffe.

Men vær lige opmærksom på, om der sker en overophedning igen..

Vi prøver igen, i morgen --
Mange tak

Okay mange tak for hurtig svar

Skal jeg gøre noget hvis der sker en overophedning igen udover at slukke ? Det er første gang det er sket for mig så jeg er sådan noglelunde usikker når det kommer til strøm og kortslutninger    

je_ns skrev den 28-10-2023 17:51:29

Velkommen på siden   

Ja klip de sorte ledninger over, der hvor der er frisk yderkappe, afisoler, og på med en ny samlemuffe.

Men er krympeflex nødvendig at sætte på ? 

je_ns skrev den 28-10-2023 17:51:29

Velkommen på siden   

Hvad gør jeg med denne her 
Hvad gør jeg med denne ? 
Annonce
Nej det hjælper ikke med krympeflex, bare kort ledningerne op, og på med en ny samlemuffe.

Overophedning sker typisk hvis der er dårlig forbindelse, hvis muffen ikke har været spændt godt nok.

Vi prøver igen, i morgen --
Begge ledninger klippes tilbage til sund isolering og sættes så sammen i en ny samlemuffe. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis