Problemer med somfy fjernbetjening

Hej alle sammen
Jeg har brug for hjælp til en somfy fjernbetjening
Vi fik lavet en superfin udestue af firmaet Sunlux. Taget er en markise med intregreret lys under. Fjernbetjeningen kan få taget til at køre til side og også tænde lyset… Vi fik lavet udestuen i efteråret 22 og brugte derfor kun lyset indtil sommer i år.. Da jeg ville rulle taget til side virkede det ikke og i desperation trykkede jeg på alle knapper hurtigt og hidsigt
Det resulterede i at taget kan køre til side men jeg kan ikke tænde lyset  
Jeg har prøvet den desperate metode igen uden held. Taget kan skubbes men lyset er slukket.
Firmaet er i mellem tiden gået konkurs
Kan i hjælpe, guide eller skubbe mig i retning af en løsning vil jeg blive meget taknemmelig
Vi kontaktede en markise firma i Lynge som sagde de ikke kunne hjælpe
vh 
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at tage strømmen til hele din udestue, samt fjerne batterierne til fjernbetjening, begge sele samtidig og i ca. 20min.?
Det har jeg nu. Samme resultat. Markise delen virker men lyset tænder ikke
SAMME PROBLEM MED SOMFY:
hej, jeg har også en glas udestue fra SunLux fra 2022, som jo gik konkurs, og har netop fået problem med, at lyset i glastagets lameller ikke tænder. 
Forløb: Lyset kunne pludselig ikke slukkes efter det var tændt med Somfy fjernbetjeningen, eller ændres i op- og nedtoning. Da jeg afbrød strømmen til lyset og satte strømmen til igen kunne det ikke tænde. Jeg har afbrudt strømmen til lyset i over 20 min., og skiftet batteri i Somfy fjembetjeningen for at se om det hjalp - det hjalp ikke.
Jeg vil kontakte Somfy i DK - dig der har SunLux også (Tykkefar), har du fundet en løsning?
mvh Bjarne Schjølin
Ved Gershøj 40, 2760 Måløv
Mobil 29716028
Hej
Vi har kontaktet somfy og de kunne ikke hjælpe. Vi tror selv det er transformeren og har kontaktet Perlux som er en pendant til sunlux. De kan måske/ måske ikke hjælpe men bruger selv systemet i deres udestuer. Hagen er at de tager et par 1000 i service besøg uden det er sikkert de kan hjælpe… 
Har du udført nogen af disse anvisninger ?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
tak for meget hurtigt svar - jeg kontakter dig her igennem hvis jeg finder en løsning. Fik du indkredset hvad problemet kan være med transformatoren - den har jeg ikke åbnet til endnu. Og har du også flg. type fjernbetjening: Somfy Situo 5 io Pure II?
til John Larsen: tak for vejledning, jeg forsøger at finde ud af om jeg måske har fået aktiveret en forkert gruppe.
Hej John & Tykkefar: SÅ VIRKER DET! Der var aktiveret en forkert gruppe (gruppe 2) på fjernbetjeningen, og da den blev ændret til gruppe 1 på gruppevælgeren viste det sig, at den er programmeret til gruppe 1 - hvorefter der kom lys. Jeg har mere hvid- end rødvin - du kan afhente 2 fl. Alsacevin jeg selv har importeret hos mig: Ved Gershøj 40, 2760 Måløv - ring først: 29716028. Tak :-)
Til Tykkefar: har du prøvet om lyset kan tænde på en af de 5 kanaler ved at skifte kanalen (det gør man via den brede ovale knap nederst)?
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis