Klædeskab op ad kold væg

Jeg har det problem at det eneste sted jeg kan placere mit klædeskab er op ad en ydermur, findes der skabe hvor bagbeklædning kan tåle at stå op ad en kold væg uden der kommer skimmel? 

Eller kan man sætte noget bag på skabet for at hindre skimmel i træet?

Mvh
John 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bør overveje om en akseptabel løsning for dig, kunne være at skabet monteres uden bagbeklædning. Det er bedste løsning, da der så vil være lidt luftcirkulation. Med bagbeklædning op af en kold ydermur, vil det sandsynligvis resultere i skimmelsvamp pga. for ringe luftcirkulation
Placer skabet 10 fra væggen, varme på lokalet og luft ud dagligt.
Problemet er ikke skimmel på skabet, men skimmel generelt. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Løft skabet 5-10 cm og lav 5-10 cm bagved  skabet - så burder kommer naturlig cirkulation.

Endnu bedre - lav en ny væg uden på den kolde væg med 5-10 cm isolering og fugtspærre på den varme side.
Ville det være nok at lave en væg med varmvægsplader? Dem med flamingo bagpå
Jeg har haft held med at male bagbeklædningen på et klædeskab med køkken/vådrumsmaling. 
Har dog stadig 5cm luft og der luftes ud dagligt, ligesom vi altid har gjort, men før det blev malet, var der altså tildens til skimmelsvamp, hvilket ikke er tilfældet nu. 

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Kan man ikke få bagpladen på skabet i plastik et sted? Ville det hjælpe?
Hvis du sætte plastik omkring - så vil skimlen vokse vidunderligt mellem væg og skimmel.
Jeg har altså stadig en hypotese om at skimmelsvamp vokser voldsomt nemt i det der typiske mdf plade materiale som bagbeklædning typisk er lavet af. Og det derfor hjælper at male bagsiden af beklædningen, det er klart, det hjælper ikke hvis der også opstår skimmelsvamp på væggen eller andre steder grundet kondens/fugt osv. Men specielt bagsiden af bagbeklædningen kan være udsat grundet den ru struktur der også suger fugten til sig og giver grobund for skimmelsvamp. 

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også