Ventilator med hygrostat kobling

Hvordan skal sådan  en kobles. Ved at n er nul . L - fase. Skal der så en stykke ledning fra fra L til S?

Og kan de passe at ved nogen fabrkanter står der at det må ikke monteres i loftet hvis rører går lige op?  Pgr. At kondens kan falde ned. Vehæfter et billlede så i kan se. Men Den jeg har købt står der at den kan monteres både i væggen og loftet. 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der slet ikke nogen der ved hvordan sådan en skal kobles?
Det er to forskellige diagrammer det ene er med en manuel afbryder for at kunne tænde for den manuelt - hvilket scenarie er gældende for dig?

Uagtet vandret eller lodret montage bør der være et klapspjæld for at forhindre ventilation og varmetab når ventilatoren ikke kører, dette er den vigtigste del ift at forhindre kondens.
På nogen modeller sidder det integreret og på andre er det en selvstændig del.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Den skal ikke køre manulet sammen med  lyset. Jeg har Spots lys og der er afbryder til den. Og så har jeg en lampeudtag med spænding uden afbryder. Det er på selve lampududtaget jeg vil sætte den til så den tænder automatisk når der er fugt. Skal den så kobles N-nul pg S for fase så den tænder automatisk?
Når der er konstant spænding fra lampeudtaget og der ikke er en afbryder/impuls til at starte den manuelt skal den forbindes N - N og L - L

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Når jeg forbinder blå til N og brun til L så køre ventilatoren helle tiden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis