Haløjsa. Jeg er kommet i den uheldige situation at min kommune nu kræver at jeg skal have lavet nyt spildevands anlæg. Det gamle er en simpel septiktank fra gammel tid. Den er med støbt bund og T-stykke hvor overløbs "vandet" løber over i et sivdræn som ligger på min egen grund/mark. Men nu siger de pludselig at de har fundet bæ bakterier i en bæk 500 meter væk fra min grund, og mener så at det nok er fra mig, så nu skal der pludseligt nyt til, til gud ved hvor mange penge som jeg ikke har. Selvom det gamle system virker upåklageligt og har gjort det i årtier. Jeg bor alene og skider på arbejde. Genboen og hans kone som begge er pensionister som bor tættere på åen med samme system og skider hjemme har intet fået af vide (det skal lige siges at det er 2 år siden) Kan det virkelig passe kommunen bare kan kræve sådan en handling uden nogen form for beviser? Selvfølgelig flyver mit vand sqda ikke bare 500 meter gennem jorden fra mit dræn over i en bæk... Vandet når jo ikke engang op til overløbet når tanken tømmes hvert år. Eller er jeg fuldstændig forkert på den???