vandrør umiddelbart bag gipsvæg

De to døre skal erstattes af en gipsvæg, men lige inden bagved ligger badeværelset, og der er trukket vand i et pexrør (se billeder).
Bør man sætte et eller andet (en metalplade?) op mellem vandrøret og de nye gipsplader, så man ikke en dag har glemt at der er et vandrør, og kommer til at bore gennem gipsvæggen og lige ind i vandrøret? Er der nogen regler?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ikke nogen regler men det er da en god ide, men problemet er nok at hvis der en nogen der en dag rammer et eller andet hårdt inde i væggen, så henter de nok bare en større boremaskine og så er vi lige vidt, men så har du da gjort dit.
Køb en dækskinne i stål. Dem man bruger til at føre kabler uden på huse. Det er den billigste, effektive løsning. Så kan du ikke gøre det meget bedre, uden at overkomplicere tingene.

Elektronikteknikeren
#Gregersen, hvordan får jeg sat en lige dækskinne på et bøjet pexrør? Jeg kan ikke komme til at rette røret ud.
peteres skrev den 28-10-2023 11:44:54

#Gregersen, hvordan får jeg sat en lige dækskinne på et bøjet pexrør? Jeg kan ikke komme til at rette røret ud.

Du saver nogle spor i siden af dækskinnen så du kan bøje den efter røret.

fase
Tak
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også