Andelsbolig vurdering af forbedringer ved sammenlægning

Jeg har et spørgsål vedr. forberinger af andelsbolig ved sammenlægning.
  
 Når man sammenlægger to lejligheder på tværs af opgang og der skal laves hul i en stabiliserende væg, så skal der bruges følgende:
 - Optegning af fremtidige forhold
 - Konstruktionsdokumentation (statiske beregninger)
 - Start- og sluterklæring
 - brandokumentation
  
 Jeg er med på, at man kan tilskrive direkte omkostning som forbedring, fx omkostninger ved nedrivning af væg/opsætning af dør.
  
 Ved i hvor mange af ovenstående dokumentations punkter man kan tilskrive omkostningerne som en forbedring?
  
 På forhånd tak!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vel bestyrelsen i boligforeningen der afgør det. Hvis sammenlægningen af boligerne er så meget mere værd end 2 separate boliger kan det da godt være at du kan få lov til at tage omkostningerne med i beregningerne.
Mig bekendt skal udgifterne til forbedringer afskrives over 10-20 år, så på et tidspunkt er forbedringerne “ikke noget værd”. Det er vel også kun i en salgs- eller lånesituation det er aktuelt.

Søren O
Vel mene de tæller med i forbedringer, i kraft af sammenlægningen medfører forbedringer.
Hvis du bor i en AB som er medlem af ABF, kan jeg anbefale at spørge dem. Alternativ skal du tale med den valuar foreningen benytter i forbindelse med vurdering ved salg af andele

Hej

Er der nogen opdateringer på denne? 

Mvh.
Laust
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis