Andelsbolig vurdering af forbedringer ved sammenlægning

Jeg har et spørgsål vedr. forberinger af andelsbolig ved sammenlægning.

Når man sammenlægger to lejligheder på tværs af opgang og der skal laves hul i en stabiliserende væg, så skal der bruges følgende:
 - Optegning af fremtidige forhold
 - Konstruktionsdokumentation (statiske beregninger)
 - Start- og sluterklæring
 - brandokumentation

Jeg er med på, at man kan tilskrive direkte omkostning som forbedring, fx omkostninger ved nedrivning af væg/opsætning af dør.

Ved i hvor mange af ovenstående dokumentations punkter man kan tilskrive omkostningerne som en forbedring?

På forhånd tak!

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vel bestyrelsen i boligforeningen der afgør det. Hvis sammenlægningen af boligerne er så meget mere værd end 2 separate boliger kan det da godt være at du kan få lov til at tage omkostningerne med i beregningerne.
Mig bekendt skal udgifterne til forbedringer afskrives over 10-20 år, så på et tidspunkt er forbedringerne “ikke noget værd”. Det er vel også kun i en salgs- eller lånesituation det er aktuelt.

Søren O
Vel mene de tæller med i forbedringer, i kraft af sammenlægningen medfører forbedringer.
Hvis du bor i en AB som er medlem af ABF, kan jeg anbefale at spørge dem. Alternativ skal du tale med den valuar foreningen benytter i forbindelse med vurdering ved salg af andele

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis