Aktiv ventilation til isoleret skur

Hej LDS

Jeg er ved at bygge et isoleret skur (100 mm i gulv, loft og vægge) og det skal bare holdes frostfrit, så omkring 5 grader. 
Som varmekilde regner jeg med at installere en frostvagt eller lille varmeblæser med termostat. 

Ift. ventilation, så tænker jeg at bore nogle huller i væggen og sætte ventilationsriste op, hvilket jo er en "passiv" form for ventilation. Jeg kan se at der findes solcelle-dreven ventilation (se billederne) som i teorien skaber mere "aktiv" ventilation. 

Hvad er jeres erfaring med sådanne solcelledrevne? Virker det efter hensigten? Og er der egentligt behov for aktiv ventilation ift. passiv ventilation?

Der er trukket strøm til skuret, så i princippet er det muligt at installere en 220v ventilator.

Luftsolfangeren (sidste billede) varmer luften op inden den blæses ind i skuret, hvilket ikke er et krav, men det skader jo ikke. 

Jeg ser frem til jeres svar og på forhånd tak.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg "sparker" lige til spørgsmålet, så det kommer øverst i bunken igen :)

Hvad er jeres erfaring? Er det vigtigt med aktiv ventilation i et isoleret skur eller er det nok at bore to huller i væggene og sætte en rist op?

På forhånd tak.
Drop bare ventilationen. Der er sikker slet ikke nødvendigt.

Søren O
Mit isolerede skur er helt uden ventilation, jeg har en affugter men den køre stort set aldrig, har en del blank stål og andet der ville kunne komme rust på, men det gør det ikke, så der er ikke fugtigt.
Jeg bruger en olieradiator til at holde frostfrit, så der altid er mindst 6-7 gr +
Arbejder jeg derude i den kolde tid, bruger jeg en varmeblæser, til at hæve temperaturen til ca 18 gr+

Vi prøver igen, i morgen --
En ventilator med solceller i den størrelse vil ikke have nogen betydning overhovedet, sammenlignet med passiv ventilation, på undtagelse af nogle solrige dage hvor ventilation er helt unødvendig.

Fornemt. Tak for jeres input. Så holder jeg mig til boret huller og riste. 

God weekend.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis