Fugemasse

Hej jeg skal ha lavet fuger ved vinduerne. Stuen of kælder.
Har plastic vinduer, så der bliver fuget mod det og mursten og sokkelpus.
Ude har jeg brugt sealfix hybrid 522.
Men er det også ok at bruge indenfor, da jeg fuger op mod mursten og pus.
Det ene kældervindue har lysning af træ, der tror jeg ikke der er fuge inde, skal der være det of er 522 også ok at bruge her.
Vh Kenneth

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er fint til indendørs brug - og i øvrigt overmalbar.

Men hvis du sætter lister på vinduerne indvendigt, er det ikke nødvendigt at fuge det helt til.

Vi havde tømrerfirma på til at skifte alle vores vinduer i huset. De brugte tilsvarende bygge-/MS fuge indvendigt også (ved ikke om det var samme mærke). Men kun på de vinduer, hvor det var muligt at undvære liste.

Dér var der blev sat en liste, fugede de afstanden mellem listen af væggen (1-2 mm) med samme fugemasse. Det vil jeg ikke anbefale! Ville selv have brugt akrylfuge, for MS-fugen er nærmest umuligt at få af igen.

Mvh. AllanE
AllanE skrev den 26-10-2023 08:46:28

Det er fint til indendørs brug - og i øvrigt overmalbar.

Men hvis du sætter lister på vinduerne indvendigt, er det ikke nødvendigt at fuge det helt til.

Vi havde tømrerfirma på til at skifte alle vores vinduer i huset. De brugte tilsvarende bygge-/MS fuge indvendigt også (ved ikke om det var samme mærke). Men kun på de vinduer, hvor det var muligt at undvære liste.

Dér var der blev sat en liste, fugede de afstanden mellem listen af væggen (1-2 mm) med samme fugemasse. Det vil jeg ikke anbefale! Ville selv have brugt akrylfuge, for MS-fugen er nærmest umuligt at få af igen.

Tak for svaret. Jeg endte med at hive vinduet ud🙂🙂. Og så bliver det uden træ lysning, pudser det op og så får det Ms fuge på begge sider.

Dem der satte det i i tidernes morgen, har virkelig sat det skævt. 2-3mm fuge bredde i hjørnerne.
Så der er lige  lidt arbejde forud.
Vh Kenneth

Der skal gerne være mere afstand end 2 mm afstand fra vindue til mur!?!.

Der skal være plads til bagstop og fugen. Det er svært med kun 2 mm luft.

Mvh. AllanE
AllanE skrev den 26-10-2023 09:07:08

Der skal gerne være mere afstand end 2 mm afstand fra vindue til mur!?!.

Der skal være plads til bagstop og fugen. Det er svært med kun 2 mm luft.

Det var også en af grundene til  det kom ud.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis