Køleskab svinger i temperatur

Hej

Mit Bosch KGN49A køleskab fra 2017 svinger meget i temperaturen. Nogle gange er der 8 grader, og andre gange fryser mælk, der ligger på en hylde, til is.

Det er indstillet til 5 grader.

Jeg har sørget for god mulighed for cirkulation i skabet.

Hvad kan jeg forsøge? Er det mon en temperatursensor, der skal skiftes?

Mvh

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg har skiftet thermoresistoren i toppen af skabet - det gør ingen forskel.

Jeg forsøger nu med en gammeldags afrimning/optøning af fryserdelen, der ellers har "no frost". Jeg har i den forbindelse taget skabet ud fra væggen, og det har en stor, fugtig plamage bagpå. Hvad kan det skyldes? Er det bare almindeligt pga løbende afrimning, eller kan der være noget, der er stoppet til et sted/en lækage?

Jeg gætter på at det er der din kompressorolie er forsvundet hen, sammen med kølemidlet.

Elektronikteknikeren
Sørg for at få alt is tøet i nofrost afdelingen også det der ikke kan ses - på nogle modeller kan bagpladen inde i skabet bag fryseskufferne fjernes efter løsniing af en enkelt skrue - men pladen kan være fryst fast -

Gregeren skrev den 22-12-2023 08:12:50

Jeg gætter på at det er der din kompressorolie er forsvundet hen, sammen med kølemidlet.

Men burde køleskabet så overhovedet fungere? For det gør det jo - så rigeligt, ind imellem

Kurt54 skrev den 22-12-2023 08:42:02

Sørg for at få alt is tøet i nofrost afdelingen også det der ikke kan ses - på nogle modeller kan bagpladen inde i skabet bag fryseskufferne fjernes efter løsniing af en enkelt skrue - men pladen kan være fryst fast -

Ja, jeg tog dækslet af, så kølerørene, der ligger øverst i fryseren, kunne trækkes lidt ud, og jeg kunne vaske omkring afløbshullet. Derefter opvarmet med føntørrer, og så har jeg sprøjtet varm vand ind mellem køleribberne, og ladet det løbe gennem afløbsslangen, som også er renset.

Nu må det testes over nogle dage. 

Det ser ud som om den kraftigste plet på bagsiden er lige ud for afløbshullet i fryseren.

Annonce
Er det svingende temperaturer over tid eller efter placering?
Hvis døren nogle gange ikke lukker ordentligt, vil du have svingende temperatur og kunne opleve frost bagerst i skabet.

GodeVen skrev den 22-12-2023 10:01:29

Er det svingende temperaturer over tid eller efter placering?
Hvis døren nogle gange ikke lukker ordentligt, vil du have svingende temperatur og kunne opleve frost bagerst i skabet.

Det er over tid. 

Jeg kan se, at køleskabs lågen hænger lidt - vil prøve at justere den også.
palle22 skrev den 22-12-2023 09:06:01

Gregeren skrev den 22-12-2023 08:12:50

Men burde køleskabet så overhovedet fungere? For det gør det jo - så rigeligt, ind imellem

Nej, jeg havde lige overset det med de svingende temperaturer.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis