Flad på badeværelsesgulv

Hej L-d-s

Jeg skal lave nyt badeværelse og i den forbindelse har jeg rigtig svært ved at gennemskue det smarteste fald på gulvet.

Jeg har tænkte på at gøre som på den uploadede tegning, men der vil så opstå risiko for, at vandet samler sig ved brusevægen.

Har i nogle vildt gode løsninger til et alternativt fald som også tilgodeser, at jeg selv skal lægge fliser efter gulvet er støbt ;-) 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu kommer det meget an på hvilken størrelse fliser du vil lægge. Hvis de ikke er alt for store så skal du have hævet gulvet under håndvask.
 Altså de 1 % fald som din pil viser ( måske lidt tættere på toilet front ) Og så 1 % stigning derfra og langs brusevæg, 0,5% stigning midt på muren ved håndvask og så vandret lige ved døren. 
Lidt lignende fra den anden side. 
Du skal også huske 30 mm reglen. Altså at der skal kunne stå 30 mm vand over afløbsrist før det løber ud over vådrumssikring til andre rum. Kan det ikke umiddelbart opnås, så må du have en lille kant under dørtrin, som også vådrums sikres med tape og gummihud. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for dit svar. Der er ikke nogen opkant ind til brusenichen, så vi har ikke noget afløb under håndvasken. 

Vandet skal derfor ledes til afløb i brusenichen. 
Jeg har ikke beskrevet op-kant ved bruseniche. Jeg mener at have svaret ret præcis på dit spørgsmål i de 2 første afsnit.
Og i sidste afsnit er jeg lidt videre end dit spørgsmål. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis