Hej,
Skal have lavet et tilbygning på 40m2 med fladtag, mursten ydervæg samt indervæg af gasbeton. Hvor jeg bor i 2730 står der på Dingeo, Moræneler. Bør jeg stadigvæk få lavet et jordbundundersøgelse ? Jeg har gravet renden i 90cm og kan se det er ler jord. Det koster trodsalt 7500kr. Hvis nu tingene ikke holder har man så ikke problemer med forsikringen ?
I min tilbygning skal terrændæk løftes 1m over jordniveau og jeg har fået at vide at jeg ikke må bruge det jord fra renden da der også er muldjord i blandet og jeg bør grave ned der hvor terrændæk er for at komme til bæredygtig jord men vil det sige jeg skal grave til ler jord ? Det er lidt uheldigt at jeg allerede har gravet renden men jeg kunne støbe først og derefter flytte grave maskinen ind og så grave i midten da jeg ellers vil ødelægge renden nu hvis jeg skal komme ind med gravemaskinen igen. Jeg fik så at vide at jeg bør blæse leca ind men hold da op, det bliver da dyrt i stedet for sandpude eller stabilgrus. hmm.....skal jeg lige overveje.
Hvad synes forumet ?
Mvh,
John