Tilslutning af komfur

Hej med jer. 

Jeg har lige købt et dødsbo, hvor komfuret er taget af strømmen. 
Normalt kan jeg sagtens selv fikse det med strøm, men lige her er jeg en smule udfordret 🙈

Nogen der kan hjælpe? 😁
På forhånd mange tak 😉
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du noget at måle spænding med? Bare for at være sikker på at nullen er den sorte til venstre.
Ellers er rækkefølgen fra venstre til højre:
Blå - brun- gulgrøn - sort - sort 

fase
Mange tak for svar 😁

Har desværre ikke lige noget at måle med, men det må jeg se om jeg ikke kan låne 👍

Du kan slukke ved kontakten og montere en lampe ( fatning og pære )  Yderst til venstre altså under den sorte med den ene ledning. og den anden ledning fra under den gule. Så tænder du kontakten og hvis lampen lyser normal så er den sorte N og der skal så den blå fra komfuret monteres. Springer pæren, så kan du glæde dig over at den er billigere end et ødelagt komfur. 
Men mon ikke den som har afkoblet den gamle komfur har været ret flink. Der sidder en stump blå til venstre så det er nok et vink om at det er her den skal sidde. . 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg kan se at der er noget som ligner ir på den sorte kobbertråd. 
Skal det ikke fjernes på en eller anden måde? 
Det er ikke godt med dårlig forbindelse. 
Og skruen ser også lidt mat ud, i forhold til de andre - drypper der vand på det ?

Der kan have været kondensvand der er trukket ned. Der har meget lidt betydning, men jeg ville da lige spænde skruen lidt for at sikre at den ikke er løs. Husk at der er strøm på, så sluk ved gruppeafbryder når du arbejder der oppe. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis