Insekter i vinduesrammer

Flyttede på en gård sidste år, huset er sat i stand med nye vinduer. I sommers havde vi i vinduerne på 1. sal ca 30 mariehøns siddende i rammerne, opdager dem først når man åbner vinduet. De blev børstet væk. 
Og nu i dag er der fluer i begge vinduer, ca 200 fluer per vindue, så er det ikke så hyggeligt mere, nogle fløj, de fleste sad der bare. Dem har jeg støvsuget væk, kan man gøre noget så insekter ikke er så forelsket i vores vinduesrammer?

Tak!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En mulighed kunne være, at der er noget beplantning, der tiltrækker insekter, som så bliver tiltrukket af varmen fra vinduerne, når det bliver mørkt. Jeg har kål udenfor mit soveværelse, og jeg har haft rigtigt mange larver på ruderne om morgenen / aftenen her i efteråret, hvilket jeg aldrig har haft før.

Hellere leje end at bo på gaden.
Hej, vi har kun græsplæne lige i nærheden og et par kastanjetræer, så tror ikke det er udslagsgivende

Tak!
Kender godt problemet, falsen mellem karm og vinduer er hos os fyldt med edderkopper, edderkoppespind og rester fra deres mad. Jeg ved ikke om det er sådan på alle vinduer, der kan åbnes, men hos os er problemet netop er der er en revne som små dyr kan sidde inde i og gemme sig, og denne revne opstår fordi vi i Danmark har vinduer, der åbner udad. I lander hvor vinduerne åbner indad, som f.eks. Tyskland og Holland, er der ikke denne revne.
Jeg har affundet mig med problemet, de må være en a charmerne ved at bo på landet, men jeg synes da ikke det er super lækkert.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis