Opvarming af 30m2 isoleret skur

Hej,

Er efterhånden ved at være i mål med mit 30m2 skur og skal efterhånden til at tænke på hvordan det skal holdes frostfrit over vinteren :) 
Det er med støbt bund med 200mm isolering, der er 145mm isolering i væggene og 100-145 i loftet. 

Der kommer et stort fryseskab derud som skal kører 24/7. Jeg er i tvivl om det er nok til at holde rummet over 5 grader, eller om der skal mere til.

I så fald - hvad? Budgettet er allerede stukket helt af, så vil gerne prøve at komme billigst muligt i mål.

På forhånd tak!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sæt en olieradiator op,de koster ikke alverden og er velegnet til at være i et udhus. Jeg har sådan en her i mit isolerede skur, til at holde frostfrit /   min. 6 gr. +   link
Dog har jeg sat en ekstern termostat til at styre den, da den indbyggede termostat har ret stor differens mellem tænd / sluk.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 22-10-2023 21:56:46

Sæt en olieradiator op,de koster ikke alverden og er velegnet til at være i et udhus. Jeg har sådan en her i mit isolerede skur, til at holde frostfrit /   min. 6 gr. +   link
Dog har jeg sat en ekstern termostat til at styre den, da den indbyggede termostat har ret stor differens mellem tænd / sluk.

Hvilken termostat?

HrT skrev den 22-10-2023 22:55:26

Sæt en olieradiator op,de koster ikke alverden og er velegnet til at være i et udhus. Jeg har såhttps://www.elsag.dk/rumtermostat-2dan en her i mit isolerede skur, til at holde frostfrit /   min. 6 gr. +   link

Hvilken termostat?

Jeg brugte en jeg havde liggende, vistnok en Danfoss men en meget gammel model, som sikkert ikke laves mere, differensen kan justeres.

Skulle jeg ud at købe en i dag ville jeg købe en af den her type, denne her har en differens på ca 0,5 gr link

Er ikke hjemme de næste dage, så har kun det her særdeles utydelige billede af termostaten..  

I mit isolerede værksted har jeg aht opbevaring af maling, øl m.v. opsat en lille gl. elradiator med termostat sat på minimum. Sammen med backup-køl, -frys og brændeovn(der fyres op ved f.eks. maleropgaver) kører det fint omkring 6-7 grader.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍

Sæt en olieradiator op,de koster ikke alverden og er velegnet til at være i et udhus. Jeg har sådan en her i mit isolerede skur, til at holde frostfrit /   min. 6 gr. +   link

Beklager radio stilheden!

Hvor stort er dit skur? der står den er til 10-12 kvm så det er måske i underkanten til de 30kvm jeg har 
aar0e skrev den 25-10-2023 21:10:14

Sæt en olieradiator op,de koster ikke alverden og er velegnet til at være i et udhus. Jeg har sådan en her i mit isolerede skur, til at holde frostfrit /   min. 6 gr. +   link

Beklager radio stilheden!

Hvor stort er dit skur? der står den er til 10-12 kvm så det er måske i underkanten til de 30kvm jeg har 

Ja du skal nok have en større, eller købe 2 stk..

Mit skur er betydelig mindre, nok ca 10m2

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også