Papiruld under gangbro?

Jeg har i loftrummet en gangbro, hvor der ikke er lavet luft mellem brædderne. Desværre er der endvidere kørt mineraluld og glasuld batts helt tæt op til undersiden af gangbroen, så den ikke kan ventilere under.

Kunne en løsning være, at fjerne det øverste lag batts under gangbroen, og så fylde det op med papiruld i stedet?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det får du ingen glæde af. Det er meget nemmere og bedre at pille brædder op og så lave den rette afstand. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 22-10-2023 23:16:11

Det får du ingen glæde af. Det er meget nemmere og bedre at pille brædder op og så lave den rette afstand. 

Tak for svaret. Kan du sige noget om, hvorfor jeg ikke vil få nogen glæde af det?

Der er nøjagtigt de samme krav til ventilation ved mineraluld og papiruld.

Hvis der er 300 mm eller mere og dampspærre mod beboelse, ville jeg ikke være så bekymret, hvis blot der er luft mellem brædderne på gangbroen. Hvis det er godt isoleret, vil der være samme temperatur og luftfugtighed over og under brædderne. Det optimale er dog lidt afstand.
 Gode ven kom i forkøbet med en god forklaring. 

Her er et eksempel på, hvordan brædderne på gangbroen ligger. Jeg tænker, at jeg kan bruge en overfræser til at lave luft i rillerne?
Det er sikkert nemmere at pille dem op og sprede dem lidt. Eller køre en tur med rundsav i det ene bræt. 
De har 2 søm hvert sted, men et koben presser dem nu hurtig op, Søm bankes tilbage og kan så bruges igen. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis