Drivtømmer til brædder?

I forbindelse med stormen har jeg en stor mængde blandet drivtømmer, og tænker at hvis bare jeg kunne save det til brædder kunne der blive mange flotte hylder mv ud af det.

Men jeg har ikke et savværk ude i skuret.. skal jeg finde et savværk, eller er der noget smart man kan få til en overkommelig pris?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har det være i saltvand , ville jeg ikke have det i mine maskiner
har det være i saltvand , ville jeg ikke have det i mine maskiner

 enig med @Bredker.

I det mindste spørg savværket inden, men tror det bliver et rungende nej.
Saltvand er skidt for værktøj. Duer heller ikke i brændeovnen...

-Måske kan de fungere som plantekasser, til den "maritime" have ved sommerhuset? (havtorn, engelsk græs m.fl), eller bruge det som et form for skilt med husnummer (eller ligende), som man så kan hænge uden for?
Huh! Det var ikke det svar jeg havde regnet med. Mange tak..

Men det undrer mig nu?!? Jeg synes da at jeg kan mindes adskillige møbler som folk har forklaret mig at "det er lavet af drivtømmer" ..

Er det ikke en ting?!?
Der er vel også forskel på rigtigt drivtømmer med patina og så træ dyppet i saltvand

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

jetdirect skrev den 23-10-2023 09:54:58

https://jv.dk/toender/maatte-levere-drivtoemmer-tilbage

 Ja, tak - reglerne er lidt bløde har jeg erfaret: Der er noget der hedder strandhugst, som er tilladt. Jeg tror man kan tolke det sådan, at en tømrer som samler stort ind ikke er tilladt, mens en privat person med et hobbyprojekt er tilladt.

I Danmark er det generelle princip, at man ikke må fjerne så store mængder af materialer fra stranden, at det har en negativ indvirkning på miljøet, dyrelivet eller andre menneskers brug af stranden.

Det er derfor et spørgsmål om at udvise sund fornuft og skøn, når det kommer til indsamling af materialer.

- og min sunde fornuft siger mig at jeg gerne må samle brædder efter en storm og lave hylder af dem :)
 Ja, tak - reglerne er lidt bløde har jeg erfaret: Der er noget der hedder strandhugst, som er tilladt. Jeg tror man kan tolke det sådan, at en tømrer som samler stort ind ikke er tilladt, mens en privat person med et hobbyprojekt er tilladt.I Danmark er det generelle princip, at man ikke må fjerne så store mængder af materialer fra stranden, at det har en negativ indvirkning på miljøet, dyrelivet eller andre menneskers brug af stranden.

Det er derfor et spørgsmål om at udvise sund fornuft og skøn, når det kommer til indsamling af materialer.

- og min sunde fornuft siger mig at jeg gerne må samle brædder efter en storm og lave hylder af dem :)

Du spurgte - og du fik svar... at det så ikke var det svar du havde håbet på, er ikke noget at "øffe" over   

-Men hvis du f.eks. involverer en anden part med deres værktøj (som f.eks. et savværk som du forslog tidligere), og ikke nævnte noget om at det var træ der havde været i kontakt med saltvand, så ville jeg nok selv "øffe" en smule det. I det mindste være ærlig og gør opmærksom på det inden.

-Og ellers rigtig god fornøjelse med projektet. Håber det bliver et godt resultat   
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis