Overvarmelegeme fra ovnen har løsnet sig

Hej

Vi har en ældre Siemens indbygningsovn, som ifølge FD-nummeret er fra 2007. (Vi har boet her i 2,5 år).

Jeg har netop kørt et selvrensende program på ovnen, hvilket har medført, at de to skruer som holder overvarmelegemet fast øverst i ovnen, har løsnet sig fra “loftet”.

Det er som om hullerne er blevet meget rustne og skruerne hænger ikke længere ved. Det hjælper derfor ikke med et nyt overvarmelegeme, da skruerne ikke kan sidde fast = hullerne er for store til skruerne.

Kan man montere længere skruer uden at det ødelægger ovnen? Jeg har overvejet at binde staniol omkring skruerne i håbet om, at det vil holde dem oppe i hullerne, men min mand er ikke tryg ved den Storm P løsning 😀

Mvh. Stinne
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du overvejet en tykkere skrue i stedet for en længere til at holde grillen fast?

fase
Hvis du kan komme til hullerne ovenfra kunne en maskinskrue og evt. slutskiver være en mulighed.
Jeg  ville bore hullet en størrelse op - og sætte en større skrue/bolt i hullet.
Du skal nu ikke gå helt væk fra din gode ide med staniol. Hvis det holder så er der absolut ikke nogen risiko ved det. 
Ovnen er bar en plade kasse  med isolering uden på. Så det hjælper ikke med længere skruer, og det er ret svært at komme til med møtrikker oven fra. 
Enhver kort spånskrue kan bruges bare den er lidt tykkere. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej.

Lille update efter stegning af 3 flæskestege og 2 ænder til jul - trods et løst varmelegeme.

Sølvpapir som “skruer” spiller maks 😀

Mvh. Stinne
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis