Pergo laminatgulv - afstand til væg/rør

Hej til alle med erfaring i laminatgulve.

Jeg er ved at lægge et Pergo Perstorp laminatgulv. I vejledningen, som jeg selvfølgelig først har læst helt igennem nu, står der: minimum 10 mm afstand til væg/rør ​osv. Der står også, at i områder med meget lav luftfugtighed skal man gå ned til 3 mm, og i områder ​med høj er det 10 mm.
Jeg har nu klikket mig igennem halvdelen af rummet, og jeg har altså kun ca. 5-6 mm afstand til væggene og 4-5 mm afstand ​rundt om radiatorrør.
​Underlaget et betongulv og pergos Smart + underlag med fugtspærre.
Rummet er ikke så stort, ca. 3 gange 4 meter.

Vil ​I mene, jeg bør pille det op og starte forfra med mere afstand til væggene og rør, eller tror I, at det går fint med den afstand jeg nu har lavet?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
5-6 mm er rigeligt. Hvis du laver 10 mm som foreskrevet skal der næsten ingen ting til før du kommer udenfor det fodpanelerne dækker.

Selvbygger med stort S. 
Personligt ville jeg fortsætte, tror det er ca den afstand jeg selv har brugt.
Mit gulv var så Alloc, men tænker ikke der er den store forskel.
Luftfugtigheden er rimelig høj på denne årstid, så det udvider sig næppe meget mere end det er nu.
Det er umiddelbart hvad jeg tænker.
Tak for de hurtige svar. ​Det ​var også det jeg tænkte, før jeg læste vejledningen. 1 cm afstand virker voldsomt. Jeg tænkte, at ca. 1 - 1,5 mm pr. meter gulv virkede fornuftigt. Men man bliver jo helt i tvivl, når man pludselig får den sjove ide, at læse hele vejledningen   
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis