Kvist over rygning?

Et lidt besynderligt spørgsmål som jeg ikke har kunnet finde svar på fra Google.. 
Jeg vil gerne etablere en kvist i mit etplans-hus med lav rejsning til en hems. Højden fra loft til rygning er ca. 120cm. 
Jeg vil gerne tilføje 50cm ekstra i højden, men kan man have en kvist der rager 50cm op over rygning? Vil det i stedet betegnes som en tilbygning eller noget helt tredje? 

På forhånd tak
AK
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan ville du lave det?
Det er i hvert fald ikke en kvist du er ude i.

Selvbygger med stort S. 
Du kan godt lave en kvist der er højere end bygning. Så skal taget fra modsatte side fortsætte det stykke op på kvisten, eller du skal lave en lodret zink inddækning ned imod rygning hvis kvisten skal se ud som den på billede.
Bliver det pænt udefra ?? Jeg tvivler. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak Erik, jeg er godt klar over, at jeg er ude i noget aparte her.. Har du kendskab til nogen der er lykkedes med noget lignende? Evt et billede?
Mvh
Hvad er grunden til du vil lave kvisten så høj, vil du have et værelse oppe på loftet ?

Du skal nok også granske i lokalplaner mv, samt forhøre dig hos kommunen, så du ikke står med en ulovlig konstruktion.

Kunne du ikke lave sådan et forhøjet vinduesparti, men samme højde som rygningen ? (men vil nok se forkert ud på et hus med lav rejsning)

Har du gitterspær er det ekstra besværligt, medmindre den er så smal den kan være mellem to spær.

Vi prøver igen, i morgen --
Du er måske ude efter noget i den her stil ?

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis