Gode råd ønskes til væg med mange hjørner :)

Jeg skal til at reparere denne væg (se billede). Har I gode råd til mig i forhold til, hvordan jeg får nogenlunde lige hjørner? I ser de to udvendige hjørner. Hvilken metode vil I bruge, og hvilke værktøjer vil være gode at bruge? Jeg har for eksempel set, at man kan købe en hjørneske?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du spænder et bræt på den ene side så kanten går der hvor hjørnet skal være. Så pudser du væghjørnet op imod brættet, når mørtlen har sat sig gentager du processen fra modsatte side.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Sæt et brædt op, så det passer på begge sider.
Puds op imod brættet og når pudset har tørret ca. 3/4 time, fjern brættet og puds der hvor brættet har siddet.
Så får du et lige hjørne.
Tror ikke en hjørneske hjælper dig, hvis du ikke har erfaring med at pudse, og det tyder det ikke på! :-)
Er der nogen grund til du ikke fjerner den række mursten, som står på højkant? De burde være relativt lette at slå løse, uden at det tager ret meget andet med.
Så ville du ende med kun 1 udadgående hjørne, som kan pudses efter et bræt.
jenshøj skrev den 18-10-2023 14:04:11

Er der nogen grund til du ikke fjerner den række mursten, som står på højkant? De burde være relativt lette at slå løse, uden at det tager ret meget andet med.
Så ville du ende med kun 1 udadgående hjørne, som kan pudses efter et bræt.

Det havde jeg ikke tænkt, jeg undersøge lige om jeg kan det :)

Den række mursten er sikkert sat op for at lave et dørhul, så en hammer og mejsel vil sikkert ordne det på kort tid.

fase
Tak for jeres kommentar, det viste sig at være meget nemt at fjerne murstenene og komme af med den lille væg der stak ud :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis