Fuge til tætning af badeværelsesskab. Hvilken gulner mindst muligt? alexdecker 47 18-10-2023 09:40 Hey alle. Skal fuge min vask oven på vaskeskab og ind imod væg på badeværelse. Alt er hvidt, så drømmer om at fuge med noget der ikke gulner, eller gulner mindst muligt. Findes der noget I kan anbefale? - Alex 1 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
BOFH 3914 8600 18-10-2023 13:35 Jeg har bedst erfaring med den fra Alfix - undgår de helt billige som stinker af eddike.Alfix' er alkohol baseret så den er lugtfri og drøj så den er nem at forme uden man slæber det hele med rundt - downside er at den i nuance ikke er helt kridhvid men mere modehvid-agtig i farven.Omkring gulning så er det i de første 3-4 uger at det kraftigste gulning opstår - årsagen er forurening af luften i lokalet - eg optørrende vægmaling. Generelt så har de dyrere fugemasser også mindre tendens til at blive misfarvet senere af samme årsager.Dvs at du efter at have fuget i de første 3-4 uger ikke skal lave en masse andet arbejde i rummet der forårsager forurening af luften./BOFH Giv mig min kop kaffe og et serverrum!