Flamingo eller rockwool som isolering

Hej lds'ere. 
Jeg skal til at lægge et gulv i mit træningsrum. Ca 30 kvm. Der ligger et plant betongulv, som jeg vil isolere.
Tanken var først at lægge gulvstrøer, rockwool, gulvplader, fugtspærre og laminat. Men efter at have kigget lidt rundt på nettet ser jeg at flamingo skulle have en bedre isoleringsevne, så nu overvejer jeg kraftigt at lægge gulvpladerne som et svømmende gulv direkte ovenpå flamingo i stedet for strøer og rockwool. Mit spørgsmål er egentlig blot om G60 pladerne vil være tilstrækkeligt til dette eller skal jeg op og have en større styrke?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Ved svømmende gulv direkte på jord anbefales styrke S 250 Jeg har dog brugt S 150 i mit køkken og det har ikke givet sig det mindste. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 17-10-2023 22:51:20

Velkommen på lds.
Ved svømmende gulv direkte på jord anbefales styrke S 250 Jeg har dog brugt S 150 i mit køkken og det har ikke givet sig det mindste. 

Tak for hurtigt svar. Ja det er nok meget fornuftigt at gå op til minimum S150. Det kan også være at jeg alligevel smider de sidste penge i S250, når nu det ikke er et større areal.

Du skal nok osse tænke på hvordan du træner. der er stor forskel på om det er yoga eller om du smider rundt med tunge vægte.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Husk at alt det er lavet af træ/organisk materiale, skal ligge oven på fugtspærren.
Dvs. Lægger du gulvspån eller lignende, skal fugtspærren ned først.

Elektronikteknikeren
Måske off-topic men hvorfor vil du isolere gulvet i et træningsrum?

Mikkel
Annonce
FoXX skrev den 18-10-2023 18:28:33

Måske off-topic men hvorfor vil du isolere gulvet i et træningsrum?

Mikkel

For at holde bedre på varmen.

Gregeren skrev den 18-10-2023 08:21:51

Husk at alt det er lavet af træ/organisk materiale, skal ligge oven på fugtspærren.
Dvs. Lægger du gulvspån eller lignende, skal fugtspærren ned først.

Jeps

kovas skrev den 18-10-2023 07:50:04

Du skal nok osse tænke på hvordan du træner. der er stor forskel på om det er yoga eller om du smider rundt med tunge vægte.

Ja det er jeg klar over, derfor tænker jeg også S250

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis