Renovering af badeværelse - Gulvet

Jeg har et ældgammelt badeværelse i en lejlighed i København på 2. sal, og skal igang med renovering af dette, så den kommer op på sbi 252 osv.

Spørgsmålet er til selve gulvopbygningen, hvordan det bedst etableres. Der skal i sidste ende fliser på.

Jeg har vedhæftet plantegning, og billede af hvordan eksisterende konstruktion ser ud i højre og venstre side ("side.jpg") og bjælkerne i midten "træbjælker.jpg" der er ca. 20 cm tykke.

Hvordan klargør jeg denne underliggende konstruktion? Jeg tænker enten at putte GF board eller letbeton (som jo så kræver statiske beregninger), men konstruktionen skal jo være klargjort først, enten afrettes eller med fald mod afløb.

Jeg har læst mig til at nogle sætter reglar eller lignende på i siden af bjælkerne, men ved ikke helt hvad jeg gør med venstre og højre side "side.jpg" i det eksisterende badeværelse, som jo ikke er en bjælke, men mere et bræt ovenpå et andet bræt.
Jeg har et ældgammelt badeværelse i en lejlighed i... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for svar.

Opdatering, blot til eventuelt andre interesserede. Jeg har fået ingeniør til at lave beregninger, og går med Mira letbetonløsning ved etageadskillelse. De har sagt god for, at jeg kan afslutte betonstøbing mellem etagebjælkerne, og jeg putter selvfølgelig et bræt op så betonen ikke løber ind. Det blive ikke svalehaleplader, men mira letbeton op til top af etagebjælker, derefter rionot og x-plan selvnivellerende gulvspartel.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis