Wavin AHC 9000

Hej,
Er lige flyttet i hus og har et problem med varmeanlægget (Wavin AHC 9000)

Rumtermostaterne står på 21,1 grader og uanset hvad man skruer op til på drejeknappen sker der ikke noget. Pilen op, der indikerer opvarmning lyser hele tiden, men temperaturen stiger ikke.

På styreenheden lyser stort set alle kanalerne konstant rødt UNDTAGEN den der er aller yderst til venstre (Standby kanalen) og den der er grøn på det vedhæftede billede. Den der lyser grønt blinker i et langsommere tempo end den yderst til venstre.

Tænker selv det må være "Stand by" kanalen, der skaber problemerne, da jeg ikke regner med den skal blinke. Har ikke kunne finde en manual, der forklarer hvad man skal gøre, og håber der er en her, der kan guide mig til en løsning, takker.

Vh Kent
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det du kalder "stand-by", er det dioden helt til venstre, hvor der står "on"?

Det ser ud til at alle kanaler pånær 06 kalder på varme, og de blå aktuatorer nedenunder ser også ud til at være åbne (hvid ring synlig).
Så hvis du ikke har noget varme, må der være lukket for tilgangen, eller måske er cirkulationspumpen slukket. Det ville jeg starte med at undersøge.

Hej,
"Stand by" er det der stod i den manual, jeg kunne finde - men ja, det er den helt til venstre, hvor der står "on" - og det er den der står og blinker. 

Der ER varme på systemet, jeg kan bare ikke skrue op for temperaturen. Uanset hvad jeg drejer termostaten op til af ønsket temperatur, så sker der ingenting.

Den grønne på position 6 blinker også - hvilket jeg har læst mig frem til, at ingen af dem må - det er enten konstant rød eller grøn.

Når du drejer, sker der så noget på displayet, eller er det helt låst?

Alle kanaler pånær 06 er helt åbne, så du burde have fuld varme på hele tiden. Hvis der ikke bliver varmere, så må temperaturen i blandekredsen være for lav.

"On" blinker hurtigt grønt på min. Det er normal drift.
Hvis en af kanalerne blinker langsomt grønt, så er det fordi der ikke er forbindelse mellem kanal og termostat. Prøv at tage batterierne ud af pågældende termostat, og se om den ikke forbinder, når de sættes i igen.

Når jeg drejer på knappen stiger temperaturen på displayet op.......giver jeg slip ved eksempelvis 23 grader går der et par sekunder, så vender displayet tilbage til udgangspunktet - hvilket må være naturligt, så forventer jeg, at temperaturen gradvis vil stige til de ønskede 23 grader.

Der sker bare ingenting på displayet......timerne går, og der er stadigvæk samme temperatur på displayet, som der hele tiden har stået. Pilen yderst til højre lyser konstant, hvilket vel er logisk, når den aldrig når den ønskede indstilling.

Burde alle de røde lys på styreenheden ikke blive grønne på et tidspunkt, når der er varmet op ? Det er alle termostaterne i alle rum i huset, der ikke virker som beskrevet. Der er varme i alle rum - kan bare ikke få temperaturen op.
Ok, så lyder det som termostaterne og styringen, virker som de skal. (pånær kanal 06, som der ikke er forbindelse til)

Når der er rødt lys i en kreds, betyder det at der løber varmt vand gennem den. Det ses samtidig ved at den hvide ring er synlig på aktuatoren.

Problemet kan være, at den ventil, som styrer temperaturen i din blandesløjfe, har sat sig fast. Den er den øverste blå på dette billede. Prøv at pille det blå hoved af, og tryk på stiften inde bag ved med en flad skruetrækker, så den løsner sig.

Det kan også være, at der bare skal skrues op for den blå ventil, men hvis der ikke har været pillet ved den, så skulle det ikke være nødvendigt, da den nok er indstillet til det varmebehov man har om vinteren.
Endelig, så kan det også være, at cirkulationspumpen ikke kører, eller er indstillet forkert.

Tak, jeg prøver at se om det hjælper.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis