Ændre dør, med ny lås Jackos 5 15-10-2023 23:32 Hej forum.Jeg har en ældre indvendig dør, hvor jeg gerne vil have en bedre lås i, som passer med en anden dør. Ruko.Kan jeg bare skifte låsekassen? 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
ev elmand 30559 7480 16-10-2023 09:39 Svaret er ja. Men om den nye låsekasse passer eller der skal leves mere hul er helt umulig at sige ud fra de få oplysninger. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
GodeVen 4351 5220 17-10-2023 21:14 Hvis du du vil have en låsekasse som passer, vil jeg anbefale at du finde nogle måltagninger af låsekasser. De vigtige mål er højde, bredde og form af stolpe. Afstand mellem mellem hul til håndtag og stolpe. Afstand mellem hul til håndtag og nøglehul. Hvis de mål passer, skal låsekassen nok passe. Hvis døren er under 50 år gammel, er der stor sandsynlighed for at du kan finde noget der passer. Hvis den er ældre, er der stor risiko for at der ikke er noget der lige passer.