Ventilationsanlæg i kælder

Kære LDS,

Vi skal overtage nyt hus inden længe og vi ønsker at etablere ventilationsanlæg i kælderen, da der er en smule kælderlugt og vi ønsker at lave kontor i kælder og tørre tøj, så der må gerne være lidt rart..

Jeg overvejede 3-4 decentrale udluftningsenheder, men som jeg forstår det, får man ikke rigtig glæde af varmegenvindingen, hvis sug skal gå fra toilet/baderum og indblæs i de andre rum..
Vi har et disponibelt rum, hvor der ville være god plads til aggregatet, selvom det måske ville være mere logisk at have det i værkstedet, så er der mange ting derinde i forvejen.
Vi påtænker at få en kondenstørretumbler installeret i vaskerummet, men kan et varmegenvindingsanlæg godt klare alt den fugt?
Kan I anbefale et aggregat? 
Jeg tænker at Ø100 mm rør vil være tilstrækkelig, da der ikke er mange afkast på hver streng, eller burde jeg have Ø160 frem til de første to indblæs og derfra Ø100? 

Jeg har vedhæftet plantegning og billeder herunder.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan supplere med at kælderen er 90 m2 i alt..
Jeg ville starte med at skifte radiatorerne ud med PK 3 (3 plader med konvektorer) - i min verden -mindre varme og meget bedre komfort. - Ventilation er så ikke min stærke side ;-)

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis