Danmarks grimmeste pejs

Jeg har Danmarks grimmeste pejs - som jeg dog ikke kan overskue at rykke ned. Der er trægulv på vej, så fliserne på gulvet vil blive fjernet.
Nogen gode idéer til, hvordan den kan pyntes lidt - måske idéer til at gøre den lidt mindre markant i stuen?

Elsker du eventyr? På www.rejsespion.dk finder du de absolut billige rejser!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan beklæde den med gipsplader.
Selv om du ikke okker at fjerne den, ville jeg gøre det alligevel. 
Ellers tror jeg du vil fortryde det om et halvt år.

Hej.
Få konen eller børnene til at male på pejsen.
Julen kommer snart, så kan den pyntes ;-)

Weer, only for you

Du kan jo få sat en pejseindsats ind, så har du en skøn varmekilde til de kolde vintermåneder. Prisen er sikkert omkring 30.000 inkl. montering. 
Det er selvfølgelig smag og behag, men brændeovn med glasrude er i sin egen liga når der skal skabes hygge.
Ville også montere en pejseindsats og så fjerne de rør der er over pejsen, så ser den da lidt pænere ud.
Nu du er igang medat lave gulv og gulvvarme er det da idioti ikke at fjerne den. Ellers har du et hjørne i stuen uden gulvvarme den dag du tager dig sammen og banker den ned.

Så sparer du også det årlige gebyr til skorstensfejeren.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 16-10-2023 18:35:41

Nu du er igang medat lave gulv og gulvvarme er det da idioti ikke at fjerne den. Ellers har du et hjørne i stuen uden gulvvarme den dag du tager dig sammen og banker den ned.

Så sparer du også det årlige gebyr til skorstensfejeren.

Har været der, valgte også at fjerne den selvom det gav en del merarbejde med et stort hul i taget.

Det lyder meget hyggeligt med ideen om en pejseindsats men man glemmer alt om det lige så snart gulvvarmen er startet op.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også