Hvordan opretter jeg vindueskarm? jakobj 26 8270 14-10-2023 17:54 HejJeg har den her vindueskarm, der er både skæv og ujævn. Nogle gode idéer til at rette den op? Pudses med cement, et bræt på eller andet?På forhånd tak :-) Elsker du eventyr? På www.rejsespion.dk finder du de absolut billige rejser! 6 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
BOFH 3914 8600 14-10-2023 19:45 Jeg ville hugge lidt af pudset ind mod vinduet væk, derefter spændes et bræt på muren i den ønskede højde, hulrummet ind mod vinduet udfyldes med mørtel+cement, overfladen glittes. Vinduets kant beskyttes med malertape der afmonteres når man er færdig med at glitte overfladen. Når mørtlen har sat sig tages brættet ned og mørtlen pudses glat med væggen.Evt en variant af ovenstående hvis du hellere vil have en eller anden slags vinduesplade ind istedet for en lidt rå pudset lysning. Vinduer har ofte en notgang i bunden som en plade kan tilpasses ind i. Det kan desværre ikke ses på dit billede men samme effekt kan opnås vha indlæg med fisk eller dybler./BOFH Giv mig min kop kaffe og et serverrum!
Thomas_Mygind 1456 2880 14-10-2023 20:06 Jeg ville tage en vinkelsliber og skære 2-4 cm af under vindueskarmen og så lidt mejsel. Herefter ville jeg ligge en hvidmalet MDF-plade som stikker 3 cm ud over - og 3 cm i siderne.
jakobj Trådstarter 26 8270 14-10-2023 20:54 Tak for tippet Thomas 👍 Elsker du eventyr? På www.rejsespion.dk finder du de absolut billige rejser!
ev elmand 30559 7480 14-10-2023 23:52 Med de installationer der er neden for vindue ser det ud til at det er køkken vindue, og at vasken skal være lige under vindue. Så vil jeg ikke anbefale MDF plade, som ikke er så god til at modstå vand påvirkning. Du kan købe en plade magen til køkkenbordplade. Så kan det komme til at se lidt elegant ud. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
kaffemand 566 4100 15-10-2023 07:27 Du kan også ligge fliser der, det kan være praktisk hvis det er køkken med en vask under vinduet.
kurta 840 4800 15-10-2023 22:39 Hvis det er, som nogle antager, i forbindelse med et køkkenprojekt, så er du vel ikke så heldig, at vinduet er placeret i en højde, så der kunne laves tilpasning, så køkkenbordpladen går helt ind i hakket til vinduet?Så slipper du for en karmløsning, og det ser ret godt ud og er praktisk med sådan en løsning, når det er muligt.Man kan godt købe bordplader, hvor de er skåret til, så de passer ind i sådan et hak. Kurt B. Andersen
LDS Tip Automatisk tip Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her