Vedr komfur tilslutning

Hej

Kan det virkelig passe at man her har en komfur tilslutning uden jord??

Ledningers farve synes at indikere dette og sjovt nok sidder jord i midten i et alm kraftstik

Jeg må nok have en måler på, men undrer mig over dette.

Det er en en etsgeblok fra 50’erne
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Det kan sagtens være tilfældet. Du har sikkert adgang til din sikrings tavle. Her kan du tage dæksel af og se hvordan det er monteret. 
Det er faktisk ikke så enkelt at måle om der er en jordledning

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg prøver at se bag tavlen og så poster jeg lige et billede. Almindeligvis har man dog ikke 3 faser i lejligheder fra den tid, har man? Ellers ser det da ud som om at jeg har de tre faser uden jord. Jeg tjekker op og poster et billede. Mange tak for input begge to
Det var helt almindeligt med 3 faser og nul i den tid 

fase
Her har jeg ihvertfald kun de fire ledere ud fra afbryderen. Vil korrekt montering heraf så blot være som ved et 5 ledet kabel på bagsiden af komfuret, blot ved undladelse af jord? Jeg har hørt noget om “nulling”. Jeg er blot interesseret i et sikkerhedsmæssigt forsvarligt slutprodukt, da jeg har stor respekt for stærkstrøm. Mvh
Nulling er en anden form for jordforbindelse, som foregår i gruppetavlen, og således ikke vil se anderledes ud  i tilslutningen til komfuret. 
Tilbage til komfurtilslutningen. Din tilslutning er lovlig, og du har et HPFI relæ som beskyttelse. Du kan derfor roligt tilslutte dit komfur/kogeplade og ovn til to eller tre faser og nul som angivet på tilslutningsskemaet.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis