Røgtæthed værre efter service og dieselrens

Hej 
Som overskriften siger så kørte jeg til syn med min hyundai i30, og den dumpede med en røgtæthed på 0.9.

Så jeg kørte hjem og lavede service, fyldte med diesel og dieselrens, og derefter kørte jeg en tur på 50 60 km i 3 gear med 3500-4000 omdrejninger.

Så kørte jeg jeg så til syn her kl 0940 og maskinen siger en røgtæthed på 3.1, altså en væsentlig forværring.

Hvad kan man ellers gøre for at få den ned.

Har den fået for lidt gas, for kort tur eller skal jeg bare køre den i havnen 😀 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS  
Hvor mange km har bilen kørt, og er den med partikelfilter ?

Jeg ville nok køre omkring et autoriseret værksted, de kender jo typisk de forskellige fejlmuligheder.

Vi prøver igen, i morgen --
Ja den køre tit korte ture 10-15 km og så 1-2 gange om måneden tager vi en 250 km tur ned til svigermekanikken. 

Det er dog lige lykkedes at få den synet med 0.47 ved ikke om det var luftmasse måleren (stikket var irret) eller om det var tren til synshallen med 4500 omdrejninger der hjalp på det😅
Det er bestemt ikke optimalt med det kørselsmønster. Turen på 250 km er helt ideel, det er bare ikke tit nok.
Jeg har selv haft diesel med partikelfilter og 14 km på arbejde. Det gik ikke, så jeg måtte tage motorvejen hvor jeg så havde 20 km. Og så jævnligt en længere tur.

Søren O
Nej det er det ikke det ændre sig heldigvis når min hustru er færdig på barsel 😄
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis