Erfaringer med Hudevad TR gulvkonvektor

Kære alle

Vi har overtaget et forholdsvist nyt hus, bygget i 2013.

Huset har indbygget en Hudevad TR gulvkonvektor foran nogle store glasdøre vi har ud til terrassen.

Vi er i tvivl om hvad en gulvkonvektor skal gøre godt for (har gulvvarme/fjernvarne) og om den overhoved virker.

Er der en der har erfaring med dette?

Mbh Mikkel 

...
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv lige at overvintre før i beslutter at ændre på noget.

Typisk er der et vist kuldenedfald fra store vinduer, og konvektoren kan modvirke dette. Endvidere reagerer de hurtigere end gulvvarmen.

Hvis i kan klare jer Vinteren igennem med dem slukket, kan i overveje at lade dem erstatte helt med gulvvarme.

Elektronikteknikeren
Tak for svar.
Jeg er helt ny husejer. Er en gulvkonvektor en slags varmeapparatet med en blæserfuntion der kan “neutralisere” kuldenedfaldet?

Er der en der har erfaring med om man kan teste om apparatet er funktionelt? 

...
Almindelige gulvkonvektorer er bare en vandbåret radiator som er "gravet ned". 

Der behøver ikke at være blæser i. Har din det?

Der skal så være en radiatortermostat et sted, hvor du kan indstille temperaturen. Hvis du kan finde den, kan du prøve at skrue helt op, og se om den smider varme fra sig.

Styringen kan både gemme sig i teknikrum, eller sidde lokalt i rummet, eller sågar på konvektoren.

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 12-10-2023 13:46:15

Styringen kan både gemme sig i teknikrum, eller sidde lokalt i rummet, eller sågar på konvektoren.

Der sidder en styreboks på væggen i rummet. Jeg prøvede at rode med den i går men kunne ikke få varme på den. Derfor jeg måske tænkte den ikke var funktionel. Prøver igen når jeg er hjemme i eftermiddag. 


Tak for svar 

...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis