Montage af Puslebord / Pusleplade på eksisterende bordplade uden at bore

Hej

Jeg vil gerne placere et puslebord oven på en bordplade der er 60cm dyb. Puslebordet er 80.
Bordpladen er ca. 2,8 cm.høj. Under bordpladen er der en vaskemaskine og der er et gab mellem bordplade og vaskemaskinen på ca. 2,2cm.
Puslebordet er sådan en her: https://www.jollyroom.dk/babyudstyr/pusleborde/pusleborde-til-seng/jly-heaven-puslebord-til-tremmeseng-hvid

Jeg vil gerne fastgøre puslebordet på bordpladen men det skal være på en måde hvor man kan fjerne det igen uden at efterlade nogen mærker. En god tillægsfunktion ville være at man kan fjerne og montere den relativt hurtigt. Placeringen er illustreret med rødt i det ene billede.
Fastgørelsen skal gøre det sikker at bruge puslebordet,  så man under brug af puslebordet fx. ikke kan komme til at tippe bordet fra fronten af, såfremt man kommer til at lægge vægt på der.

Min bedste ide er at bruge en form for C formet beslag som skrues fast på puslebordet og så "fastgøre" med kiler når man sætter det på det andet bord.

Har også kigget på C beslag med en "klemme" eller "tvinge" men så skal jeg rykke vaskemaskinen ud ved montage/afmontage.

Nogen som har bedre forslag?

Mvh
Amatøren...

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den skal jo fastgøres inde bagerst på selve bordpladen, jeg havde ikke turde stole på hverken Velcro tape eller noget med fastgørelse ude ved kanten af bordpladen. 

Hvad med at finde en løsning hvor du kan skrue den fast i siden ind imod væggen på højre side? Det bliver nok nemmere at lappe skruehuller på en pæn måde i væggen end i bordpladen. 

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
Jeg vil helst undgå at bore i flisevæggen da det er en lejebolig.
Så kunne det være en mulighed at skrue en tilstrækkelig solid plade fast under bordet, i ca. samme dimension som puslebordet, som udhænget på puslebordet så kan skrues fast i. 

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
Du finder en plade i byggemarkedet som er 60cm bred og ca. 70cm dyb og ca 20mm højde der kan klemmes ind mellem bordpladen og vaskemaskinen.

Hertil finder du en 60cm lang liste/brædt på de 28mm i højden som du skruer på i enden af pladen, og op i bunden af puslebordet.

Så kan hele opsætningen skydes på plads på bordet med pladen mellem maskine og puslebordet til at holde det hele fast.

Elektronikteknikeren
Annonce
Jeg tænkte på det samme ift. at lave en plade der skydes ind over vaskemaskinen og fastgøres til puslebordet. Men tænker at vaskemaskinen under brug vil sende en masse rystelser op til puslebordet under fx. centrifugering. Men kan da være jeg ender med den løsning. Overvejer også at montere via sugekop beslag på bordpladen da man åbenbart kan få nogen der kan klare 100kg. Så kunne jeg stroppe den stang der er i den ene ende af puslebordet fast til et par sugekop beslag.
Rystelser fra vaskemaskine har ingen betydning på bord eller puslebord. I kan sikkert planlægge at centrifugering foregår på andre tidspunkter, og skulle der være sammentræf så slukker du lige midlertidig for maskinen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis