Tilpasning af brusearmatur ift. rosetter

Halløj :)

Jeg har købt et nyt brusearmatur/blandingsbatteri, da det gamle ikke længere virker.

Det nye har lidt "dybere" møtrikker/omløbere - altså dem der sidder på armaturet som man spænder det fast med.
Det betyder at når jeg skruer det på så langt det kan skrues på så det rammer rosetterne og ikke kan skrues længere - så sidder det stadig løst.

Det vil sige at jeg skal bruge nogle rosetter som er lidt mindre dybe - og det kan jeg simpelthen ikke finde.

Dem der sidder på er samme udvendig diameter og dybe som disse - 75mm i diameter og 15mm dybe/høje
https://www.bauhaus.dk/vaegroset-uponor-3-4

Jeg har mål mig frem til at dybden/højden skal være 10mm. Og diameteren skal være den samme - 75mm. Og det synes jeg ikke jeg kan finde nogle steder - kan det virkelige passe at det ikke findes?

Er der noget jeg har overset?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tvivler måske lidt på de fås lavere.
En ekstra pakning kan ikke gøre det ?
Ellers må du i gang med at slibe dem ned. En plan slibeoverflade og lidt tålmodighed, så kan du sikkert nå i mål.
Lidt som da man i gamle dage planede et topstykke til en knallert på en fliseoverflade.
djaydjay skrev den 11-10-2023 10:51:45

Jeg tvivler måske lidt på de fås lavere.
En ekstra pakning kan ikke gøre det ?
Ellers må du i gang med at slibe dem ned. En plan slibeoverflade og lidt tålmodighed, så kan du sikkert nå i mål.
Lidt som da man i gamle dage planede et topstykke til en knallert på en fliseoverflade.

Der er ca. 5mm forskel, så tror det skal være mere end én ekstra pakning, så det bliver nok ikke helt godt med 3-4 pakninger?

Har selv tænkt på at slibe til, men ville først undersøge den nemme løsning :)
Tak for svar.
Ja en lavere roset, hvis den kan være der..​LINK​​​


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 11-10-2023 11:55:23

Ja en lavere roset, hvis den kan være der..LINK

Tak, men den er også 15mm i højden ligesom dem jeg har i forvejen. Den skal være 10mm i højden for at kunne være der.

Annonce
blarsen skrev den 11-10-2023 12:59:23

je_ns skrev den 11-10-2023 11:55:23

Ja en lavere roset, hvis den kan være der..LINK

Tak, men den er også 15mm i højden ligesom dem jeg har i forvejen. Den skal være 10mm i højden for at kunne være der.

Så må du jo bare vælge en lavere model (eller skifte forskruningerne i vægen til nogle længere, eller bruge et par haneforlængere, hvis det kan komme til at passe? )


 


Vi prøver igen, i morgen --
Hvad med den jeg linkede til?
jhb skrev den 11-10-2023 17:42:28

Hvad med den jeg linkede til?

Leveringstiden er lidt for lang :)
Men tak for forslaget.

Jeg må finde på et eller andet..
Skær dem til med en nedstryger eller endnu bedre med en dremel hvis du har sådan en. Det har jeg prøvet flere gange og virker hver gang. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis