Wavin AHC 9000 eller Sentio

Hej

Vores gamle Wavin UC-8014 driller og jeg overvejer at skifte. Skiftere jeg til nyere Wavin model, kan jeg forstå at jeg også skal udskifte alle rumfølere, dog ser det ud til at telestater ikke skal skiftes, er det korrekt?

Jeg har kigget på arbejdsvejledning til Wavin og det ser overkommeligt ud og det er noget jeg selv kan gøre. Men jeg er i tvivl om det skal være AHC 9000 eller Sentio? VI har beton gulvvarme så jeg ser ikke nogen fordele ved Sentio. Hvad tænker i?

Jeg vil helst ikke købe nyt og så er det forældet efter få år (AHC 9000). Det er selvfølgelig svært at svare på, men vi også IHC og det ser ud til at være en uheldig løsning (https://ing.dk/artikel/mega-gisp-i-elbranchen-controller-til-smart-styring-af-60000-danske-bygninger-er-udgaaet).

En mulighed er også skift af mærke, f.eks. Watts men så skal alle ting udskiftes og jeg er i tvivl om det er noget jeg selv kan gøre.

Mvh.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sentio lader til at være afløseren for 9000. Vi fik installeret sentio for et par år siden hvor jeg var nødt til at overbevise VVS manden om at det overhovedet fandtes.

Det virker rigtigt godt. App'en er OK til formålet.

Ved desværre ikke noget om hvad du skal skifte. 
hej. da jeg skiftede til 9000 kan jeg huske at jeg beregnede strømforbruget således at jeg kunne beholde de gamle telestater (fra 2006. Jeg har 7 kredse og det var lige ok, men hvis der havde været flere kredse end 7 så var jeg nød til at skifte til nye telestater da den nye type er mindre effektkrævende. Ellers må du se i manualerne for de gamle og nye telestater samt 9000 systemets ydeevne. Du skal også se på hvilken spænding (ac eller dc) som dine nuværende telestater skal have.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis