Er termostaten kaput?

Der er nul varme på den ene radiator - og efter god massage af dutten på pakdåsen har jeg skruet den ud.
MEN vandet stopper ikke med at dryppe fra ventilen - lad os sige 2-4 dryp i sekundet fra studsen.
Jeg fik lige renset pakdåsen for lidt kalk og satte den optimistisk i igen - men ak - fortsat ingen suselyd af varmen der fosser igennem.
Er det selve termostaten der er kaput - eller skal jeg fortsat prøve at skifte pakdåsen i håbet om en bedre fremtid??
Min bekymring er også at termostaten drypper kontinuerligt når pakdåsen tages ud.

Alle gode råd modtages - inden det dyre opkald til VVSeren.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har lige fundet ud af der er en membran inde bag pakdåsen - som også kan få lidt massage.
Prøver lige igen :)
Membran masseret med masser af sprøjt ud når trykket på med en stump genstand.
Nu er jeg løbet tør for ideer. HJÆLP ØNSKES.
Det er en helt standard Danfoss 1/2” fremløbsventil med kort pakdåse (nyere) m. forindstilling (som måske står helt af h.t. men det kan jeg ikke lure hvad jeg gør ved).
Nogle gange kan et slag med en bolsje hammer på selve ventilhuset løsne fastgroet kalk så ventilen igen kan bevæges.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Du skal nok have en ny ventil. Det er ikke meningen at der skal kunne komme så meget vand ud.

Elektronikteknikeren
Samledåsen :) skrev den 09-10-2023 17:19:41

Membran masseret med masser af sprøjt ud når trykket på med en stump genstand.
Nu er jeg løbet tør for ideer. HJÆLP ØNSKES.
Det er en helt standard Danfoss 1/2” fremløbsventil med kort pakdåse (nyere) m. forindstilling (som måske står helt af h.t. men det kan jeg ikke lure hvad jeg gør ved).

Pakdåsen bag den første Pakdåsen,  skal også løbe let. Det jeg plejer at gøre, er at jeg bruger en skruetrækker,  som passer i hul og lirket den frem og tilbage.(det kostet vand). 

it is better to burn out than to fade away
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis