Tagstens udluftninger

Jeg skal have nolge nye udluftninger til mit gamle tegltag, og har defor opsøgt nogle genbrugs-bikse for at høre om prisen på nogle sådanne, og de skal have 295,- + moms per styk....... det er sgu da vanvittigt!!

Den sidste jeg snakkede med røbede at de selv lavede udluftningerne, ved at bore et hul i en almindelig tagsten, og så montere et oversavet ler-kloakrør.

Kan man ikke selv gøre det?

Jeg kan nok finde ud at at bore hullet, men hvordan får jeg monteret kloakrøret - hvad skal der bruges for at få skidtet til at sidde fast?

P.S jeg har snakket med 3 forskellige, alle skulle have 295,- + moms... lugter lidt af ulovlige prisaftaler!!

Med venlig hilsen
Lars Markussen
http://www.allegade55.dk
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan jo rigtig meget med silicone og araldit. Og ideen med dine lerrør er jo ok. Husk en eller anden form for net.
Er dit tag så understrøget og tæt så det mangler det beskrevne.
Jo alt udover almindelige tegl er skide dyrt. Et ende toptegl til mit hus koster eks. 500 + moms. Enkeltvinge 17 kr. stk. dobbelt 99 kr. Så er det også betalt.

Min forsikringsmand sagde det samme, mht deres forbehold. Jeg undrede mig en del da man kunne se hele haven igennem mine gamle tegl.

PS. Få ungerne til at lave 4 tegl i formning i skolen, de har alderen kan jeg se biggrin

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hva' med noget trylledej? det er sgu da nemt at arbejde med biggrin

Nuværende plan var at bore hullet med et passende kopbor, og så blande borestøvet i noget mørtel, og så bruge dette til at klistre det sammen udvendigt, indvendigt får det en omgang fugemasse af en eller anden af-art.

Jeg har taget tilbud hjem på at få det understrøget med bitumen-masse, cirka 13.500 incl moms for 90 kvm, det er vel ikke helt galt?

Med venlig hilsen
Lars Markussen
http://www.allegade55.dk
Ja, det ved jeg ikke, men bønderne kalder det et drænrør.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Citat fra marla05

Jeg skal have nolge nye udluftninger til mit gamle tegltag, og har defor opsøgt nogle genbrugs-bikse for at høre om prisen på nogle sådanne, og de skal have 295,- + moms per styk....... det er sgu da vanvittigt!!

Den sidste jeg snakkede med røbede at de selv lavede udluftningerne, ved at bore et hul i en almindelig tagsten, og så montere et oversavet ler-kloakrør.

Kan man ikke selv gøre det?

Jeg kan nok finde ud at at bore hullet, men hvordan får jeg monteret kloakrøret - hvad skal der bruges for at få skidtet til at sidde fast?

P.S jeg har snakket med 3 forskellige, alle skulle have 295,- + moms... lugter lidt af ulovlige prisaftaler!!


Hejsa :mrgreen:
LIP´s multi fliseklæb (i blå pose) kan bruges til formålet med påklæbning.
Hilsen Kewin, Svendborg.

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Annonce
Hej Kewin

Tak for det, men jeg har lige fundet en i den blå, der sælger 12 styk for 1000,- biggrin

Og da jeg kun skal bruge 6 stk, kan jeg måske sælge resten og komme ud af det rimelig billigt...

Er der nogen der vil købe 6 udluftninger for 500,- ?

Med venlig hilsen
Lars Markussen
http://www.allegade55.dk
MALURT !!!

Ikke for at genere, men husk på at der er forskellige typer af tagsten...
De har en ret varierende profil og størrelse, så det er ikke sikkert du kan bruge dem du har fundet...

Men med en af de tagsten du har på huset nu skulle du jo hurtigt kunne se om de kan bruges....

Dit ( smukke og klassiske ) hus ser ud som om det har et par år på bagen og i den tid var det vist mere almindeligt med lokale teglværker med deres egne tagprofiler... På samme måde som det ses med de gamle beton profiler... de er også meget forskellige....

MVH Njord
Hej Njord

Ja, jeg er klar over det er en jungle, så jeg har været oppe og flå en tagsten ned, så jeg har noget at sammenligne med, men det burde være dem: Dyb dobbeltfals med hylde....

Håber ikke der begynder at regne idag.....

Med venlig hilsen
Lars Markussen
http://www.allegade55.dk
Det er jo også ganske lovligt at være heldig.....

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis