Spaghetti i lampeudtaget og farve cirkus

Hej kan I hjælpe med valg af rigtig ledninger til en ny lampe.
Kan det virkelig passe at jeg skal bruge henholdsvis to gange blå og en gang blå som i den gamle lampe? 

Den nye lampe har forøvrigt udtaget til jord
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er meget normal udtag. Du skal naturligvis bruge de samme som ved tidligere lampe, altså blå og grå. Den enlige som du kalder blå vil jeg kalde grå. Og der er netop grå og sort  i kabler. 
Så tager du hver enkel lednings bundt, bukker den og stopperpænt op i udtaget. 
Dem som lampen er monteret på kommer op som de sidste. 
Der er ikke mulighed for jordforbindelse i dette udtag, men er det almindelig tørt rum så undlader du bare denne. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej.
Tak for svar.

Jeg er klar over det er ret normalt, selvom at jeg synes det er noget rod. Desuden er jeg nysgerrig på hvordan det hele hænger sammen.   
Og om der var en bedre måde at bruge de tilstedeværende ledninger på. Intentionen er at bruge de samme ledninger, som på den gl. lampe. 

Ved nærmere syn, så er der måske en my forskel i farven på blå og "lidt anden farve blå", som kunne tolkes som grå-grålig. Jeg fandt god infor her: Cubus-adsl men synes der er nogle afvigelser, som jeg var nysgerrige på.

Hvis jeg skulle montere et rigtig lampeudtag, hvordan skulle jeg så gribe det an? Der er faktisk en dåse oppe under brædderne, som jeg ville kunne fange med et par skruer. Og jeg overvejer at flytte lampen lidt via en lampeledning.

Rummet er godt nok et bryggers, men det er tørt, som et alm. rum.

Mvh


Hvis jeg skulle montere et rigtig lampeudtag, hvordan skulle jeg så gribe det an? Der er faktisk en dåse oppe under brædderne, som jeg ville kunne fange med et par skruer. Og jeg overvejer at flytte lampen lidt via en lampeledning.
Du kan nøjes med at montere de to ledninger, du bruger til lampen i henholdsvis nul og M1. Den ledning med konstant spænding på kan du montere i klemmen L. De andre ledninger det svært at kende tilhørsforholdet til uden at undersøge installationen nærmere, men det kunne dreje sig om ledninger til korrespondance.
Der er sikkert ikke andre måder at bruge ledningerne på. Der jo en grund til at de er der.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis