Nyt brusekar med afløb med meget lille faldi et lille baderum med

Hej Forum
Jeg har et sommerhus i Frankrig, hvor jeg skal have renoveret en eksisterende brusekabineløsning og udskiftet den med et brusekar. problemet er at den tidligere ejer har ladet afløbet løbe sammen med afløb fra håndvask, som løber ud i kloak. Afløb fra bruser løber i slange henover gulvet med meget lille fald. Det betyder at når toilet stopper til, og det gør det jævnligts løber kloak van op i bruser, hvilket er uhensigtsmæssigt. afstand fra bruseafløb til kloak afløb er ca 70 cm.
Jeg håber at nogen kan give mig en ide om løsning
Mit spørgsmål er:
-Hvad vurderer i at faldet bør være? Der er en grænse for hvor højt jeg kan hæve bruse kar (5-8 cm) på grund af loft højde

-Kan man installere en eller anden form for " vandlås" på slangen eller bruse afløb,som sikrer at vandet ikke kommer retur op i bruser?

ps På billedet er det afløbet til venstre, som er afløb fra bruser.

mvh
Frankrig
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det eneste jeg kender som kunne løse problemet er at sætte en pumpe ved / under brusekabine. 
Men ellers er der den metode at undgå at det stopper så ofte. 
I store dele af verden bruger man ikke at skylle papiret med ud. I Fjernøsten vasker man efter ( med venstre hånd) og i Sydamerika bruger man 80 mm kloakrør og derfor skal papiret smides i skraldespand ved toilettet. 
Jeg har da dummet mig på hotel i Sao Paulo og så var toilet stoppet. 
Det var nu meget almindeligt for os Europæere at lave det nummer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 07-10-2023 11:58:20

Det var nu meget almindeligt for os Europæere at lave det nummer. 

troede ikke nummer 2 var forbeholdt europæere 🫣🤣

Frankrig og deres toiletter undrer mig. Der er ofte intet bræt men ren kunne.

Selv de steder hvor det ikke er ok, så foretrækker jeg at smide "første strøg" ned i toilet så den største del af afføring ikke ligger og dunster. 
Men de steder jeg har været hvor der står en spand og en skål ved toilet føles det underlig, men det vænner man sig til.
F.eks. Stå lokummer i Ukraine, eller offentlige toiletter i Thailand. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 07-10-2023 12:11:09

Selv de steder hvor det ikke er ok, så foretrækker jeg at smide "første strøg" ned i toilet så den største del af afføring ikke ligger og dunster.
Men de steder jeg har været hvor der står en spand og en skål ved toilet føles det underlig, men det vænner man sig til.
F.eks. Stå lokummer i Ukraine, eller offentlige toiletter i Thailand. 

Jeg synes faktisk, at det er mærkeligt med vores kummer. I USA ligger der meget vand i, men så glider det ikke på samme måde på porcelænet. Vores små kummer gør, at lorten mere trækkes end skylles ud. 

Toiletter med rimkant har fanden opfundet. Vores er så dårligt, at jeg vildt gerne vil skifte det. Men det er ikke standardstørrelse og så er det pludselig en større operation. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis