Frisk ide til emhætte??

Har den her fine emhætte der skal op på væggen - i samme placering som den ligger på komfuret nu!
Har lavet lidt regnefejl og det eksisterende aftræk gennem muren passer altså ikke, det er for langt til venstre :/
Har i nogle fikse ideer til hvad jeg kan gøre udover at lukke eksisterende hul af og betale en for at komme og lave et nyt hul?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg forstår ikke rigtigt, hvorfor et "frihængende" sug, skal tilsluttes ind i væggen ? 

 

Jeg tror kun det er den kedelige løsning med at omlægge røret i væggen, som dur.

Hullet i væggen er jo endvidere for tæt på bordpladen, så det skal både flyttes op og centreres over kogepladen.

Du kan også overveje at gå op gennem loftet.

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 07-10-2023 09:12:26

Jeg tror kun det er den kedelige løsning med at omlægge røret i væggen, som dur.

Hullet i væggen er jo endvidere for tæt på bordpladen, så det skal både flyttes op og centreres over kogepladen.

Du kan også overveje at gå op gennem loftet.

 Jeg kan se at emhætten både kan tilsluttes med aftræk men også med kulfilter hvilket jo vil spare mig for at skulle lave et nyt hul.

Nogen der har erfaring med om en emhætte med kulfilter virker godt?
Det virker sikkert, men ikke godt efter min mening. Det er jo lidt ligesom et filter på en cigaret, det tager noget men alt luft og derved fugtighed kommer jo ud i lejligheden / huset. 
Få den emhætte bytte og lav en ny rørføring i væggen. Der er alligevel en del pudsearbejde, og om det er 1/2 eller 1/1 kvm. har ikke den store betydning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 07-10-2023 12:16:18

Det virker sikkert, men ikke godt efter min mening. Det er jo lidt ligesom et filter på en cigaret, det tager noget men alt luft og derved fugtighed kommer jo ud i lejligheden / huset. 
Få den emhætte bytte og lav en ny rørføring i væggen. Der er alligevel en del pudsearbejde, og om det er 1/2 eller 1/1 kvm. har ikke den store betydning.

 Tak for svar :D

Hvad ville du fylde hullet op med? :)

Mørtel og murbrokker. ( dem du har til overs ) Enten færdig mørtel eller vådmørtel med cement 10 : 1

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis