Trykimprægneret træ giftigt?

Hej, jeg bor i Barcelona og det ikke muligt at finde bjælker eller spærtræ her som er over 3 meter. Dog hat jeg fundet nogle trykimprægneret træ i Bauhaus der er 4 meter. Jeg skal bygge en hems der skal spænde 3,5 meter og junior skal helst ikke falde ned.

Spørgsmålet er om jeg kan bruge trykimprægneret træ indenfor uden at vi bliver forgiftet langsomt?

https://www.bauhaus.es/vigas-y-traviesas-para-terrazas/traviesa-de-madera/p/24191481

Mange tak

Jakob


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes angiveligt ikke noget direkte forbud mod af anvende trykimprægneret træ indendørs, men det anbefales ikke.
Det trykimprægnerede træ i dk som er lavet efter visse standarder, anses ikke for at være så problematisk, som det man tidligere kunne købe, men i mange andre lande bruger man mere giftige ting til at imprægnere med, hvorfor det er absolut no go.
Du kan evt. læse lidt om det her
Bolius

Så at anvende det i et børneværelse ville umiddelbart være det sidste sted, at man evt. gjorde det.

Kurt B. Andersen
Velkommen på lds
Det kan simpelthen ikke passe at du ikke kan finde almindelig konstruktionstræ. Jeg er overhovedet ikke kyndig i Spansk men her er da et eksempel på 6 m konstruktionstræ i den trælast du henviser til. 
Tryk for link Så må du selv gå lidt videre med de bedre spansk evner. ELLER fysisk gå hen og spørge efter det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mange tak. Jeg spørger. Jeg har spurgt hos en del tømmerhandler, men alle har sagt de har max 3 m. 
Mvh

Jakob

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis