Væghængt vask til nedfældet vask

Hej,
Jeg har en vægthængt bryggersvask som meget gerne skal laves om til en nedfældet vask i en bordplade som en del af en renovering af bryggerset. Den væghængte vask er med skarp kant og ikke flad kant som man normalt bare ville putte silikone på, men det kan man jo ikke rigtigt med en skarp kant på vaskens sider. Er der nogen der har erfaring med om sådan en vask kan nedfældes overhovedet? Det er en intra tempra vægthængt vask.
Vh Jakob 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror du får et bedre resultat, hvis du ikke nedfælder vasken, da den ikke er beregnet til det.
Den ser vel sådan her ud ?


Vi prøver igen, i morgen --
Ja det er netop sådan en der er der nu. Vi er netop flyttet i huset er i gang med at lave bryggers om så der er mere skabs- og bordplads, og derfor vil vi sætte et underskab under vasken, men for at det set mere tjekket ud vil vi have den nedfældet på en bordplade, men kan godt forstå at det nok er svært når det ikke er en flad kant.
Er det ikke bare at skære et hul i pladen i passende størrelse og lime den fast med en strimmel silikone? Eller overser jeg noget?

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tænker du også det kan lade sig gøre med en skarp kant at fastlime den med silikone, BOFH?
Læg en tyk pølse af silikone bagved kanten, pølsen skal være ca. 2mm højere end kanten.
Sæt vasken i hullet og placer noget tungt ovenpå vasken.
Men gør lige vasken ren, hvor silikonen skal ligge.
Annonce
Hvis du vil være sikker at den skarpe kant ikke kommer i kontakt med bordpladen, så køb en gummislange i passende tykkelse, og lim den først på vasken, og siden på bordpladen.
På derefter en silikonetætning mellem vaskens kant og bordpladen.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jakob Karlsson skrev den 07-10-2023 16:36:44

Tænker du også det kan lade sig gøre med en skarp kant at fastlime den med silikone, BOFH?

Ja hvad skulle der være i vejen for det? Det skal jo bare fyldes op i en eller anden grad så silikonen kommer ud ved kanten når man lægger den ned i hullet (dvs så vand og skidt ikke kan kommer ind under kanten).

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis