Gave til nyudlært elektriker - Hjælp!

Min kære nevø fik i går sit svendebrev som elektriker, og jeg vil gerne finde en passende gave til ham.

Hvad kan I foreslå?

På forhånd tak for hjælpen.


Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En 51/2" Bacho bidetang. Bidetangen er hos mig det værktøj, jeg ikke låner ud af to grunde. Den jeg låner tangen til kunne finde på at trække et søm ud eller bide det over. Så dur den ikke til kobber mere. Bidmønstret bliver nemt det brugeren har lavet.
Du kunne også købe et godt universalinstrument i en professionel klasse.

fase
Er ikke elektriker, men jeg er svært glad for DENNE

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Ligesom Fabrin skriver så er næsten alt håndværktøj personligt.
Jeg har feks en bøjet spidstang jeg har haft siden jeg blev udlært (1985) og selvom jeg har haft flere tænger hængende, så er det altid netop den tang jeg griber når der skal rodes med ledninger.

Men en gaveide kunne måske være en en god skruemaskine eller andet elværktøj da det jo ikke er det første man køber på en lærlinge løn.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tusind tak for gode forslag   - Figuren er sgu sjov.
Det med værktøj har jeg selv tænkt over, men aner ikke, hvad han allerede måtte have.
Spændingstesteren fra Fluke ønskede jeg mig selv til jul (men fik den ikke  ), og hvis det ellers ikke er standardudstyr i værktøjskassen hos friske og nylagte elsvende, kunne man jo bestille to...
Den med en gammel skævbider kender jeg godt. Min er helt perfekt til at afisolere halvanden-kvadrat installationskabel efter jeg for 30 år siden glemte, at jeg var nået til den del af lejligheden, hvor der var strøm på...


Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis