Slagnøgle eller Slagskruemaskine til bla. hjulskift

Er i markedet efter hjælp til hjulskift. Synes dog måske det er overkill at købe en akku slagnøgle til 1000,-. Omvendt kan jeg se jeg kan få en konverter, så jeg kan bruge almindelige bits.

Men omvendt, kan jeg så ikke også købe en slagnøge, og så sætte en konverter på til almindelige 1/4 bits?

Jeg hælder mest til en slagskruemaskine, da den for mig virker mere universel, men måske den ikke duer til hjulskift med dens 1/4?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1/4 tommer er alt for lidt - det er bedre at bruge en slagnøgle:

Jeg har noget ligende denne her som jeg har haft i 10 år. Det virker.
https://www.harald-nyborg.dk/mitsutomo-moetrikspaender-1-2
Et bedre køb ville være en krydsnøgle og en momentnøgle (ca. 50...200 Nm).
Alt det andet er lir.

En slagnøgle og en slagskruetrækker er to vidt forskellige stykker værktøj. Den første slår med en kraft der er over 10 gange så stor som den anden.   

Prøv at kikke i din lokale Lidl. Deres Parkside el- Og batteriværktøj er faktisk ganske udmærket og til en fornuftig pris. Har selv en del og er ikke skuffet. Klart Det er ikke helt så lækkert som Dewalt og andre men rent funkrionsmæssigt er det helt ok. Og så har man jo også råd til værktøj som man ikke bruger så meget men som er rart at have når man så har brug for det.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Du kan løsne boltene med en hjulnøgle, og så bruge din slagskruetrækker til at skrue møtrikkerne, helt af, og igen bruge den til at spænde møtrikkerne, og så bruge momentnøgle til det sidste.

En slagskruetrækker kan jo også fås rimelig kraftig, men synes ikke lige at 1/4" værktøjsoptaget er så velegnet.
Eks så yder denne her slagskruetrækker fra Milwaukee 226Nm, så den vil sådan set godt kunne bruges, da bilhjul normalt spændes med omkring 120Nm, så man skal ikke skrue med fuld styrke, når der spændes   Link
 

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis