Male fermacell

Har lige blændet den her dør med fermacell.
På den side i kan se på billedet har jeg tænkt mig at spartle skruehullerne ud og så skal pladen males med tavlemaling.

Kan jeg bruge almindelig polyfylla til at spartle skruehullerne og skal pladen grundes inden tavlelak?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja og ja.

NB! Hvis det er meningen der skal tegnes med kridt på den vil der blive trykmærker og tavlelakken vil måske revne. Overfladen er ikke videre hård, du kan let lave et trykmærke med en negl.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Der skal først spartles skruehuller, slibes, fuldsparles og slibes. Jeg tror nu nok fermacel kan holde til kridt skriblerier. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 06-10-2023 00:15:54

Der skal først spartles skruehuller, slibes, fuldsparles og slibes. Jeg tror nu nok fermacel kan holde til kridt skriblerier. 

Men behøver jeg fuldspartle pladen når det bare skal være en tavle? Kan jeg ikke bare spartle hullerne og så male pladen direkte? :)

Jo man kan jo altid gøre noget 1/2    
Men fermacel har en ru overflade, og spartel synker lidt i de huller der er spartlet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Køb en 6 mm MDF og sæt udenpå, og mal den med tavlelak.
Hvid du en dag bliver træt af tavlen, er det så meget nemmere at fjerne en plade, frem for at slibe tavlelakken af igen.
Lim en hård masonitplade på 3mm op, med glat side udad. Mal på denne.

Slut færdig. De er billige hvis du skulle fortryde.

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også