Stophane knækket

Hej. Nybegynder herinde. Så om det er en stophane ved jeg ikke 😅
Men ville skifte vandhanen og kan se at jeg ikke kan lukke for vandet da den er knækket. Hvad kan jeg gøre? Skal jeg have en ny på eller andet smart jeg kan gøre?
Hilsen Frank der ikke er VSSer 😞
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er kuglehaner med kærv. De skal drejes med en flad skruetrækker, men dine er meget tærede og skal udskiftes.

Med fordel kan du vælge en type med et ordentligt håndtag, som også kan drejes om 10år når vandhanen skal skiftes næste gang.

Jeg vil anbefale dig at vælge TA400 haner.

Elektronikteknikeren
Mener at en sekskantnøgle (umbraco) også kan bruges til at dreje dine ventiler, men tror dine ventiler er “groet fast”.
Rent kvalitetsmæssigt (og pris) ligger ligger TA nok i den høje ende, så måske kan ventilerne stadig drejes. Generelt bør kugleventiler “motioneres” et par gange om året.

Søren O
Ja TA 400 koster en lille hund på nettet, og skal det være rigtig godt vælger du TA 900 i 1/2", den er et par gange dyrere, men sætter sig nærmest aldrig.

Hvis du kan finde en VVS person i din omgangskreds, kan det være at vedkommende vil sætte haner på som du selv har købt på nettet. En af VVS branchens gode indtægtskilder er at lægge avancer på mange 100% på fittings.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis