Erfaringer med hæveskydedyr kontra kipskydedør?

Hej! Jeg kan læse mig frem til, at der findes flere forskellige skydedøre, som kan bruges til at lave en åbning i huset ud til en terrasse eksempelvis.

Jeg læser både om hæveskydedør og kipskydedør, Er der nogen her, som har erfaringer og kender til fordele/ulemper?

Mange tak!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hov, der står skydedyr i overskriften, og jeg kan vist ikke få lov at ændre det :)
Vi valgte en foldedør istedet pga bedre isolering og tæthed samt større åbningsareal.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 05-10-2023 21:09:05

Vi valgte en foldedør istedet pga bedre isolering og tæthed samt større åbningsareal.

/BOFH 

Hvad kostede den mere end en hævedør? Og er i glade for valget stadigvæk?

Da vi skiftede vores terrasse skydedøre ud, blev det plastik og med kip, og det er vi ganske tilfredse med. 
Vi bruger dem jævnligt til udluftning ved at åbne på kip, hvilket umiddelbart giver mindre træk.
Derudover har det den fordel, at da vi har hund, så kan vi have dem stående åbne, uden at hunden kan løbe ud og ind hele tiden.
I vores tidligere hus havde vi kip på alle vores vinduer, og det var vi helt klart mere tilfredse med, end vinduer med alm. opluk. Mindre træk.

Kurt B. Andersen
Hvis man har genvex er kip ikke så smart 
HrT skrev den 05-10-2023 22:25:48

BOFH skrev den 05-10-2023 21:09:05

/BOFH 

Hvad kostede den mere end en hævedør? Og er i glade for valget stadigvæk?

Foldedøren erstattede en skydedør pga de ovennævnte betragtninger. Utvivlsomt en smule dyrere men har ikke fortrudt det en eneste gang.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også