El-artikler - hvor er det billigst?

Jeg er i gang med at skifte vores rammer og tangenter (og enkelte kontakter og afbrydere). Jeg synes, der er en enorm forskel i pris diverse sider imellem. Vi har valgt (at fortsætte) med LK baseline 63 (den klassiske uden montageramme). De svinger vildt i pris. Og det ligner nærmest at tangenter er dyrere end en afbryder.

Hvor køber i sådan noget henne? Pt ligner wattoo den billigste.

Derudover: er dobbelt-samlemuffer virkelig så dyre at de koster 3 kroner stk? 
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg plejer at holde øje med Harald Nyborg. De kører jævnligt tilbud på LK-produkter.
Hvis jeg skal bruge en sending, så kører jeg dem igennem hos 2 - 3 nethandels firmaer og ser hvilken der falder billigst ud. Jeg gennemfører naturligvis ikke betaling hos andre end den jeg vil købe hos. Der er sjældent meget forskel. Dem som praler med gratis fragt er lidt dyrere, men når fragten så lægges til ender det stort set samme sted. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ved ikke om lige netop dine ønsker er med, www.pricerunner.dk er gode til alle mulige prissammenligningen. Og du kan vælge sammenligningen med/uden fragt hhv frasortere de firmaer der ikke har varen på lager,
OBS! I vedlagte sammenligningseksempel er de nævnte priser for 1 stk inkl. fragt.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
De gamle rammer er meget dyre, og svinger meget i pris som du skriver. Da jeg for et par år siden ville skifte alle i huset, valgte jeg at skifte til det nye system med teknikrammer. Det er betydeligt billigere. De kan bruges til elle indmuringsdåser, men passer ikke på de gamle forfradåser.

Dengang lavede jeg en test på priser. Der var El-grossisten af dem jeg testede. Da jeg skulle købe noget supplerende var LavprisEl billigst.

Pas på når du køber tangenter. De nye 16A passer ikke på de gamle 13A.

GodeVen skrev den 04-10-2023 09:25:41

De gamle rammer er meget dyre, og svinger meget i pris som du skriver. Da jeg for et par år siden ville skifte alle i huset, valgte jeg at skifte til det nye system med teknikrammer. Det er betydeligt billigere. De kan bruges til elle indmuringsdåser, men passer ikke på de gamle forfradåser.

Dengang lavede jeg en test på priser. Der var El-grossisten af dem jeg testede. Da jeg skulle købe noget supplerende var LavprisEl billigst.

Pas på når du køber tangenter. De nye 16A passer ikke på de gamle 13A.

 Tak! Er det enkelt at skifte forfradåser, eller er det pengene værd at undgå det? 


Hvordan kan jeg se om det er nye eller gamle tangenter? 
Annonce
JohnLarsen skrev den 03-10-2023 23:25:57

Ved ikke om lige netop dine ønsker er med, www.pricerunner.dk er gode til alle mulige prissammenligningen. Og du kan vælge sammenligningen med/uden fragt hhv frasortere de firmaer der ikke har varen på lager,
OBS! I vedlagte sammenligningseksempel er de nævnte priser for 1 stk inkl. fragt.

 Jeg synes Pricerunner er dårligt, nærmest udueligt, til småartikler. Til større ting er det fint, omend jeg ofte oplever at prisen ikke matcher via link (eks på iPads og phones hvor modellerne ikke stemmer)

Hvis tangenterne er så gamle at de er blevet gule, er det utvivlsomt 13A. Jeg ved ikke hvornår 16A blev standard, men jeg tror at det er 5-10 år siden.

Jeg vil ikke mene at det kan betale sig at skifte forfra dåser. Hvis det er LK-forfradåser er hullet ikke det samme.

Harald Nyborg har nogle antracitgrå forfradåser der har "indbygget" teknikramme. LK's egne dåser til teknikramme (normalt blå), har en ekstremt lille ramme. Harald Nyborgs er billigere og lettere at arbejde med. Men på trods af det, ville jeg ikke skifte forfradåserne.

https://www.harald-nyborg.dk/search?q=forfrad%C3%A5se



GodeVen skrev den 04-10-2023 11:29:42

Hvis tangenterne er så gamle at de er blevet gule, er det utvivlsomt 13A. Jeg ved ikke hvornår 16A blev standard, men jeg tror at det er 5-10 år siden.

Jeg vil ikke mene at det kan betale sig at skifte forfra dåser. Hvis det er LK-forfradåser er hullet ikke det samme.

Harald Nyborg har nogle antracitgrå forfradåser der har "indbygget" teknikramme. LK's egne dåser til teknikramme (normalt blå), har en ekstremt lille ramme. Harald Nyborgs er billigere og lettere at arbejde med. Men på trods af det, ville jeg ikke skifte forfradåserne.

https://www.harald-nyborg.dk/search?q=forfrad%C3%A5se



 Nej, så er det nok enklere at betale lidt ekstra for at slippe for at skifte dåser. Det må blive næste ejers problem om 20-30 år 😁

Prøv at lægge et par rammer eller tangenter i grundrens natten over og skylle dem. Det giver nogen gange overraskende gode resultater 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 04-10-2023 17:56:01

Prøv at lægge et par rammer eller tangenter i grundrens natten over og skylle dem. Det giver nogen gange overraskende gode resultater 

 Kan jeg prøve. Det er mest at de er falmet som det sker over tid og ikke er gule gule, men gule op imod en helt ny ramme. Plus en del har fået tæsk & maling. 

Er der egentlig et trick til at få tangenter af uden at lave mærker? Synes særligt dobbelt afbrydere er svære at få af 
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også